تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ0) پیش بینی می شود سطح حمایت ۵۱٫۷۶ دلار در هر بشکه شکسته شود و تا سطح حمایت بعدی ۴۹٫۵۷ سقوط کند که این موضوع را تکمیل شدن موج افزایشی قیمت از سطح ۴۹٫۳۱ (پایین ترین سطح ۴ فوریه ۲۰۲۰) در چارت زیر به وضوح نشان داده است. از نظر تحلیل بنیادی نیز گسترش سریع ویروس کرونا در چند کشور دیگر به جز چین موجب نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افت تقاضا برای نفت شده است.

همانطور که در چارت روزانه پایین دیده می شود این موج افزایشی قیمت صرفا یک پول بک به سوی الگوی گوه نزولی طبقه بنده می شود که به هدف نزولی در حدود ۴۰ اشاره دارد. بررسی امواج الیوت ویو نیز بیانگر پیشرفت موج نزولی C دارد که هنوز تکمیل نشده است. بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن از هدف این موج نزولی سطح حمایت قیمت را بر روی ۵۱٫۷۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) نشان می دهد که پیش بینی می شود بزودی شکسته شود.

لازم به ذکر است که سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۵۳٫۳۶ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۵٫۷۱ می شود. از سوی دیگر بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت یک ساعته نشان می دهد که قیمت نفت خام سبک آمریکا به پایین سطح حمایت ۵۱٫۹۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از رالی صعودی ۴۹٫۴۲ به ۵۴٫۵۰) رسیده است و بر این اساس این احتمال قویا وجود دارد که تا سطح ۵۱٫۳۶ کاهش داشته باشد. در نمودار ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK0) پیش بینی می شود پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح حمایت ۵۲٫۸۵ کاهش یابد و این موضوع را تکمیل شدن حرکت افزایشی قیمت از سطح ۵۳٫۱۱ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه ۲۰۲۰) نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود افزایش قیمت بیشتر شبیه به یک پول بک به سوی خط روند افزایشی رسم شده می باشد و این پول بک تکمیل شده است و روند نزولی به سوی سطح ۵۲٫۸۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۷۵٫۶۰) احیا شده است.

هنوز مشخص نیست که نفت بعد از کاهش به سطح ۵۲٫۸۵ دوباره به سوی این خط روند حرکت کند یا خیر اما بخش واضح این است که ممکن است در مرحله اول به سوی این سطح حمایت ۵۲٫۸۵ کاهش یابد. سقوط قیمت تا این تارگت نزولی کمی دور از ذهن به نظر می رسد.

اما بررسی چارت تایم فریم یک ساعته هدف نزولی را در سطوح ۵۶٫۱۵ و ۵۵٫۷۴ نشان می دهد که هر یک بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از رالی صعودی ۵۳٫۱۱ به ۶۰ و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۶۶٫۰۰ به ۵۳٫۱۱ نشان می دهد و هر گونه حرکت افزایشی محدود به سطح مقاومت ۵۷٫۳۷ دلار در هر بشکه می باشد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن