تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۱۶۳۹ را لمس کند و در صورت شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۱۶۱۴ کاهش یابد که تایید آن نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۶۳۲ می باشد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از یک روند صعودی ۱۲۶۵ قرار گرفته است و الگوی ستاره دنباله دار در حوالی سطح مقاومت ۱۶۸۴ ساخته شده است که نشانگر وارونه شدن روند صعودی از سطح ۱۵۶۱ (پایین ترین سطح ۱۲ فوریه ۲۰۲۰) است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در حرکت صعودی اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۶۶۷ دیده می شود که اگر شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۱۶۸۴ می شود و بررسی دقیق چارت یک ساعته نشان دهنده حالت پنج موجی از کاهش قیمت از سطح ۱۶۸۸ (بالاترین سطح دیروز) می باشد.

این حالت موج نشان دهنده توسعه زیگزاگ یا روند نزولی میان مدت است. صرف تظر از الگوی دقیق قیمت جهانی اونس طلا ممکن است سطح ۱۶۴۲ را لمس کند و به احتمال زیاد بعد از رسیدن به این سطح کمی شاهد افزایش به سوی سطح ۱۶۶۹ باشیم و دوباره کاهش یابد.

قیمت جهانی اونس طلا پس از افزایش به بالاترین نرخهای ۷ سال اخیر بدلیل اقدام معامله گران به برداشت و کسب سود به نرخهای پایین کاهش یافته است. یرداشتن سود یعنی فروش طلا وقتی که قیمت آن افزایش فوق العاده حاصل کند زیرا بهترین فرصت برای کسب سود است.

از سوی دیگر وزیر خزانه داری آمریکا گفته است انتظار ندارد شیوع ویروس کرونا تاثیر عمده ای بر فاز نخست توافق تجاری میان آمریکا و چین بگذارد و این مساله کسب سود معامله گران از افزایش اخیر اونس طلا دلیل اصلی کاهش قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۶۸۸ می باشد و برای امروز باید دید موفق به شکست سطح حمایت ۱۶۳۲ می شود یا خیر. اگر این سطح حمایت شکسته شود زمینه را برای فرود قیمت به سطوح ۱۶۲۵ و ۱۶۱۴ فراهم می آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا