تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ0) پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی افزایشی خود از سطح ۵۰٫۴۵ دلار در هر بشکه در منطقه مقاومت ۵۱٫۹۶ و ۵۲٫۵۶ پایان یابد و دوباره با کاهش قیمت مواجه شود و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این منطقه مقاومت بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از رالی صعودی ۴۹٫۴۲ به ۵۴٫۵۰ تشکیل شده است و موج افزایشی فعلی صرفا یک موج پول بک به سوی خط روند افزایشی رسم شده می باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۱٫۳۶ با قدرت شکسته شود منجر به تضعیف قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۵۰٫۶۲ خواهد شد. در بررسی چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا حرکت پول بک خود به سوی الگوی گوه نزولی را تکمیل کرده است که می تواند تارگت نزولی در حدود سطح ۴۰ را نشانه بگیرد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بررسی امواج الیوت ویو نشاندهنده پیشرفت موج نزولی C است و خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از این موج به سطح ۴۹٫۵۷ دلار در هر بشکه اشاره دارد که باعث ایجاد این حرکت پول بک شده است و این مجدد ممکن است دو مرتبه تاچ شود. در نمودار ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK0)  پیش بینی می شود قیمت آن در صورت عبور از سطح ۵۶٫۳۸ مقداری به سوی سطح ۵۷٫۳۷ اصلاح کند و دوباره با کاهش قیمت مواجه شود. در این کاهش قیمت دو سری از خطوط فیبوناچی ریتریسمنت مشاهده می شود یکی کاهش قیمت از ۶۶٫۰۰ به ۵۳٫۱۱ و دیگری افزایش قیمت از ۵۳٫۱۱ به ۶۰٫۰۰ می باشد.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی قیمت نفت برنت دریای شمال به وضوح دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای سطح مقاومت ۵۶٫۱۵ رسیده است و ممکن است با کمی افزایش دیگر به سطح ۵۷٫۳۷ یا ۵۸٫۰۳ دست یابد.

از نظر تحلیل تکنیکال افزایش قیمت از سطح ۵۳٫۱۱ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه ۲۰۲۰) بیشتر شبیه به یک پول بک به سوی خط روند افزایشی رسم شده در چارت روزانه می باشد و در نتیجه این احتمال قویا وجود دارد که این سطح ۵۳٫۱۱ دو مرتبه تاچ شود.

با توجه به کاهش عمیق روز گذشته قیمت این حرکت پول بک تکمیل شده است و علاوه بر این قیمت نفت برنت دریای شمال سطح حمایت ۵۷٫۱۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۷۵٫۶۰) را شکسته است و در حال پول بک به سوی سطح حمایت پیشین می باشد.

بنابراین پس از اتمام این موج پول بک پیش بینی می شود که موج کاهشی C به سوی سطح ۵۲٫۸۵ دلار در هر بشکه آغاز گردد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن