تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به سطوح ۱۶۵۰ و ۱۶۵۷ افزایش یابد و این حرکت صعودی را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۱۶۳۲ در چارت پایین به وضوح نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی از یک موج (۳) از سطح ۱۵۶۱ تشکیل شده است و این موج به طور جزئی توسط موج (۴) معکوس شده است که به نظر می رسد تکمیل شده باشد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از این رو همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی اونس طلا دیده می شود موج افزایشی (۵) ممکن است شروع شده باشد که می تواند هدف افزایشی ۱۶۸۷ را نمایان سازد. این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۶۳۲ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به تضعیف قیمت آن به سطوح ۱۶۲۵ و ۱۶۲۰ خواهد شد.

در بررسی چارت روزانه نیز به نظر می رسد که قیمت جهانی اونس طلا در حوالی سطح ۱۶۳۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از یک روند صعودی از سطح ۱۲۶۵) مورد حمایت قرار گرفته است و در این موج ممکن است خود را تا سطح ۱۶۶۶ بالا بکشاند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی هشدار آمریکا در مورد احتمال شیوع ویروس کرونا موجب آشفتگی بازارهای مالی در سطح بین المللی شده است و تقاضا برای خرید دارایی های امن نظیر طلا و ین ژاپن را افزایش داده است. امروز آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۹۴۰٫۰۸۵ تن افزایش یافت و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد..

تاثیرات شیوع ویروس کرونا احتمالا به چین محدود نخواهد شد و پیش بینی می شود اکثر اقتصادهای بزرگ منطقه شاهد کاهش قابل توجه رشد یا رشد منفی در سه ماهه اول سال میلادی جاری باشند. شیوع سریع کرونا و تاثیر آن بر فعالیت های اقتصادی باعث شده است تا حدس و گمانه زنی ها در مورد کاهش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی جهان افزایش یابد و از هم اکنون احتمال کاهش ۰٫۲۵ درصدی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تا پایان ماه ژوئن سال میلادی جاری افزایش یافته است.

قیمت جهانی اونس طلا در بازارهای جهانی هم اکنون نسبت به کاهش نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا کاهش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده کاهش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به خرید اوراق بهادار با پشتوانه طلا می کند و قیمت جهانی اونس طلا را افزایش می دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا