تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به سطوح ۱۶۵۷ و ۱۶۶۹ افزایش داشته باشد و این موضوع را از سرگیری روند صعودی قیمت نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این روند شامل پنج موج می باشد و موج فعلی (۵) ممکن است تا سطح ۱۶۸۷ افزایش یابد.

بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن از موج پیشین (۳) هدف های افزایشی قیمت را به ترتیب بر روی ۱۶۵۷ و ۱۶۶۹ نشان می دهد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۲۳٫۶ درصدی و ۳۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. این در حالی است که در حرکت نزولی اولین سطح حمایت قیمت بر روی ۱۶۴۳ دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به کاهش قیمت آن به ترتیب به سطوح ۱۶۳۹ و ۱۶۳۲ می شود.

در بررسی چارت روزانه نیز به نظر می رسد که قیمت جهانی اونس طلا در حوالی سطح ۱۶۳۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از یک روند صعودی از سطح ۱۲۶۵) مورد حمایت قرار گرفته است و در این موج ممکن است خود را تا سطح ۱۶۶۶ بالا بکشاند که دیروز نیز بدان اشاره کردیم. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی نگرانی ها از شیوع سریع ویروس کرونا و تبدیل آن به یک بیماری همه گیر جهانی افزایش یافته است که این مساله منجر به تقویت دوباره قیمت جهانی اونس طلا از نزدیکی سطوح حمایت ۱۶۳۲ و ۱۶۲۵ در چارت یک ساعته شده است.  از سوی دیگر حدس و گمانه زنی ها از کاهش نرخ بهره بانک های مرکزی جهان مخصوصا بانک فدرال رزرو آمریکا ، بانک مرکزی اروپا و انگلیس نیز باعث تقاضا برای خرید دارایی های مطمئن نظیر طلا گردیده است.

با توجه به شیوع سریع ویروس کرونا در سطح بین الملل تقاضا برای خرید دارایی های ایمن به عنوان پناهگاه امن در حال حاضر در سطح جهانی قوی است و اگر این ویروس گسترش بیشتری داشته باشد مطمئنا کاهش نرخ بهره و تدوین محرک های اقتصادی از گزینه های است که بانکهای مرکزی جهان باید به آن بپردازند. بنابراین هنوز هم نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا در سطح جهانی و نوسانات بازار مهمترین عامل حرکت صعودی قیمت جهانی اونس طلا است.

بدین ترتیب، با توجه به نگرانی هایی که  وجود دارد و از آنجاییکه گمانه زنی ها کاهش رشد اقتصاد جهانی کماکان پابرجاست، انتظار داریم حرکت صعودی اخیر اونس طلا فرصتهای مناسبی برای خرید با هدف های مشخص شده در نمودارهای ارائه شده ایجاد کند.

لازم به ذکر است در تقویم اقتصادی امروز از ایالات متحده آمریکا شاخص مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته ، شاخص سفارشات کالاهای بادوام و شاخص فروش خانه های معوقه اعلام خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا