تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ0) سیگنال فروش صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۴۶٫۵۴ دلار در هر بشکه سقوط کند که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۴۱ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانگونه که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۵۴٫۵۰ تشکیل شده است و در این موج قادر است خود را تا سطوح ۴۴٫۶۶ و ۳۸٫۵۷ پایین بکشاند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال بخشی از موج کاهشی قیمت از سطح ۵۲٫۰۲ شامل پنج موج کوچک تر است و موج قوی سوم یعنی موج ۳ در حال پیشروی است که در این موج براحتی می تواند از سطح حمایت ۴۶٫۵۴ عبور کند و خود را تا سطح ۴۴٫۶۶ پایین بکشاند و این در حالی است که اگر امروز به هر دلیلی کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۴۸٫۴۱ بسته شود تنها موجب افزایش ملایم و آرام قیمت به سوی سطح مقاومت ۴۹٫۰۰ می شود.

در بررسی چارت روزانه نیز سیگنال فروش برای قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطوح ۴۷٫۲۲ و ۴۵٫۷۸ صادر کرده است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۵٫۶۵ قرار گرفته اند و الگوی تایید شده پرچم نیز در میان مدت اشاره به هدف نزولی ۳۹٫۶۳ دارد که این هدف در چارت روزانه به روشنی دیده می شود. در نمودار ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن(BRK0)  سیگنال فروش صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۵۰٫۶۸ سقوط کند که این حرکت کاهشی را شکسته شدن سطح حمایت ۵۲٫۸۸ در چارت به وضوح نشان داده است. نگرانی ها از شیوع سریع ویروس کرونا و تبدیل آن به یک بیماری همه گیر جهانی افزایش یافته است که این مساله منجر به کاهش بیشتر قیمت ها در بازار شده است.

براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود این سطح حمایت ۵۲٫۸۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۰٫۰۰ قرار گرفته است و در این موج به سرعت در حال ریزش به سطوح ۵۰٫۶۸ و ۴۸٫۴۸ می باشد و در بیشترین قدرت حرکت کاهشی خود می تواند در میات مدت تا سطح ۴۱٫۳۶ فرود آید.

از منظر تحلیل تکنیکال پنج موج کوچکتر این موج C را بوجود آورده اند و قدرتمندترین موج ۳ در حال پیشروی است که در این موج پیش بینی می شود به سرعت به سوی سطح ۴۸٫۴۸ کاهش داشته باشد و فروشندگان یکی از پس از دیگر وارد بازار خواهند شد. در بررسی چارت روزانه نیز الگوی گوه نزولی بین روزهای ۲۶ دسامبر ۲۰۱۸ و ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ تارگت نزولی ۳۹٫۰۰ را نشانه گرفته است که این سطح در نزدیکی سطح ۴۱٫۳۹ قرار دارد.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از موج فعلی C از سطح ۷۵٫۶۰ هدف مشابهی را در سطح ۳۸٫۷۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) نشان می دهد و سطح حمایت ۵۲٫۸۵ دلار در هر بشکه به نظر نمی رسد که بتواند حمایت قوی در برابر ریزش قیمت نفت برنت دریای شمال باشد و بازگشت دوم به سمت الگوی گوه ممکن است دیگر از نزدیکی این سطح رخ ندهد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن