تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود تا زمانیکه قیمت آن در بالای سطوح حمایت ۱۶۲۰ و ۱۶۱۴ قرار دارد به ترتیب به سطوح ۱۶۵۷ و ۱۶۶۹ دست یابد. این در حالی است که در حرکت نزولی اولین سطح حمایت قیمت بر روی ۱۶۲۰ دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به کاهش قیمت آن به ترتیب به سطوح حمایت بعدی ۱۶۱۴ و ۱۶۱۱ می شود. سطح حمایت مستحکم بعدی بر روی سطح رند و روانی ۱۶۰۰ قرار گرفته است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این روند شامل پنج موج می باشد و موج فعلی (۵) ممکن است تا سطح ۱۶۸۷ افزایش یابد. بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن از موج پیشین (۳) هدف های افزایشی قیمت را به ترتیب بر روی ۱۶۵۷ و ۱۶۶۹ نشان می دهد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۲۳٫۶ درصدی و ۳۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

این در حالی است در بررسی چارت روزانه نیز به نظر می رسد که قیمت جهانی اونس طلا در حوالی سطح ۱۶۱۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی از یک روند صعودی از سطح ۱۲۶۵) مورد حمایت قرار گرفته است و در این موج ممکن است خود را تا سطح ۱۶۶۶ بالا بکشاند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی در حالی که پس از افزایش یک درصدی قیمت جهانی طلا تا سطح ۱۶۶۰ سرمایه گذاران اقدام به کسب سود کرده اند، قیمت جهانی اونس طلا امروز شاهد کاهش به سوی سطح حمایت ۱۶۲۰ بود، اما به دلیل نگرانی ها از شیوع سریع ویروس کرونا افت قیمت چندان محسوس نبود زیرا سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱۶۲۰ و ۱۶۱۴ و پس از آن سطح روانی ۱۶۰۰ قرار دارد.

موضوع کرونا خیلی جدی شده است و سرمایه گذاران نگران اند که ممکن است نیاز به اقدامات محرک اقتصادی بیشتری باشد و این یعنی پایین آمدن نرخ بهره بانکهای مرکزی جهان و از سوی دیگر بالا رفتن قیمت موجب کسب سود از سوی برخی فعالان بازار شده است.

همزمان با افزایش موارد شیوع کرونا در خارج از چین، کشورهای مختلف اقدام به تعطیلی مدارس، لغو رویدادهای بزرگ، ذخیره سازی تجهیزات پزشکی و آماده سازی برای واکنش های اضطراری کرده اند.

در حدود ۱۰ کشور از مشاهده اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا خبر داده اند و سازمان بهداشت جهانی (WHO) از تمام کشورها خواسته تا خود را برای مقابله با این ویروس آماده کنند. ارزش سهام در بازارهای مالی جهان در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ قرار دارد و سرمایه گذاران از ترس تبعات اقتصادی ویروس کرونا به بازارهای امن نظیر بازار طلا هجوم برده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا