تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۱۶۳۱ دست یابد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است. از منظر تحلیل تکنیکال کاهش عمیق قیمت در روز ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ به شدت نشانگر معکوس شدن روند صعودی آغاز شده از سطح ۱۱۵۹ (پایین ترین سطح ۱۶ اوت ۲۰۱۸) است و این روند می تواند به خوبی در پنج موج تقسیم شود و چنین ساختاری معکوس شدن روند صعودی را تایید می کند.

در چارت پایین به نظر می رسد کاهش قیمت از سطح ۱۶۸۸ (بالاترین سطح ۲۴ فوریه ۲۰۲۰) توسط مجموعه ای از خطوط فیبوناچی ریتریسمنت از رالی صعودی ۱۴۴۵ به ۱۶۸۸ تحت کنترل است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود و دیروز نیز گفته شد خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی در سطح ۱۵۶۶ موقتا مانع از کاهش بیشتر قیمت شده است و از آنجایی که قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح ۱۵۹۵ رسیده است احتمال افزایش قیمت آن به سوی سطح ۱۶۳۱ وجود دارد.

نگاهی دقیق تر به نمودار یک ساعته نشان می دهد که موج افزایشی از سه موج تشکیل شده است که قیمت هم اکنون در موج c قرار دارد که در این موج می تواند خود را تا سطوح ۱۶۱۱ و ۱۶۲۹ (خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی) بالا بکشاند. این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۵۸۴ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۱۵۶۵ می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی سرمایه گذاران در حال حدس و گمانه زنی در مورد اقدامات محرک اقتصادی مهمی توسط بانک فدرال رزرو آمریکا از ماه جاری میلادی هستند. همچنین احتمال اقدامات پولی انبساطی از سوی سایر بانک های مرکزی جهان قوت گرفته است که همین امر قیمت جهانی اونس طلا را بالای سطح حمایت ۱۵۶۶ حفظ کرده است.

براساس اعلام سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) ، اقتصاد جهان در سال جاری میلادی تنها به میزان ۲٫۴ درصد رشد خواهد داشت که پایین ترین میزان رشد از سال میلادی ۲۰۰۹ تاکنون است. همانطور که قبلا گفته شد قیمت طلا در بازارهای جهانی هم اکنون نسبت به کاهش نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا کاهش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده کاهش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به خرید اوراق بهادار با پشتوانه طلا می کند و قیمت فلز زرد را افزایش می دهد. در تقویم اقتصادی امروز از ایالات متحده آمریکا خبر خاصی منتشر نخواهد شد و عمده توجهات بازار به جریانات ریسک پذیری/گریزی معطوف خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا