تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ0) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۴۷٫۲۲ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۴۵٫۷۸ سقوط کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۵٫۶۵ تشکیل شده است و افزایش قوی قیمت از سطح ۴۳٫۳۲ نشانگر آن است که این موج نزولی C موقتا به پایان رسیده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود به نظر می رسد که این حرکت افزایشی مومنتوم و قدرت سیر صعودی خود در اطراف سطح مقاومت ۴۸٫۴۴ از دست داده است و می توان چنین نتیجه گرفت که یا اولین دور از حرکت صعودی تمام شده است یا اینکه کل این حرکت به پایان رسیده است زیرا از نظر بررسی امواج الیوت ویو موج نزولی C قادر است قیمت را تا سطح ۳۹٫۶۳ پایین بکشاند.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۴۸٫۴۴ با قدرت شکسته شود موجب تقویت اندک قیمت به سطح مقاومت بعدی ۴۹٫۵۷ خواهد شد. بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت یک ساعته سطح مقاومت قیمت را بر روی ۴۸٫۵۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۵۴٫۵۰ به ۴۳٫۳۲) نشان می دهد و این سطح مقاومت توسط سطح ۴۸٫۴۴ می توانند مانع از تقویت بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا گردند. در نمودار ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK0)  پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۵۱٫۸۱ کاهش یابد و این حرکت نزولی را عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۵۳٫۹۱ نشان داده است.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۷۱٫۷۵ به ۴۸٫۴۰ وجود دارد و با توجه به اینکه سطح مقاومت پیشین در ۵۱٫۸۱ منجر به تشکیل حرکت اصلاحی نزولی گردید این احتمال قویا وجود دارد که سطح مقاومت فعلی در سطح ۵۳٫۹۱ نیز به اندازه کافی قوی باشد که بتواند منجر به حرکت اصلاحی نزولی قیمت شود.

این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۵۳٫۹۱ با قدرت شکسته شود زمینه را برای صعود بیشتر قیمت به سوی سطح ۵۵٫۶۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C از سطح ۶۰٫۰۰) فراهم می آورد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال مشخص نیست که آیا این موج نزولی C در اطراف سطح ۴۸٫۴۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) تکمیل شده است یا خیر زیرا ممکن است این موج یا در حوالی این سطح تمام شده باشد یا در سطح ۴۱٫۳۶٫

بررسی الگوی گوه نزولی در چارت یک ساعته اشاره به کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح ۴۱٫۳۶ دارد و بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن از موج کاهشی C به هدف مشابه ۳۸٫۷۹ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) اشاره دارد و محتمل ترین سناریوی موجود آن است که قیمت نفت برنت دریای شمال بزودی روند نزولی خود را از سرگیرد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن