تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۱۶۳۱ را لمس کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۱۵۹۵ کاهش یابد این در حالی است که اگر به هر دلیلی قیمت آن به بالای سطح مقاومت ۱۶۵۱ برسد زمینه را برای صعود قیمت فراهم می آورد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۱۶۳۱ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از یک روند صعودی ۱۴۴۵ به ۱۶۸۸ تشکیل شده است و براساس قواعد فیبوناچی هر وقت خط فیبوناچی شکسته شود منجر به هدایت قیمت به خط فیبوناچی بعدی می شود. در نمودار ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین پایین دیده می شود رالی افزایشی قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۵۶۶ به ۱۶۵۳ در قالب موج B شکل گرفته است که این موج در اطراف سطح مقاومت ۱۶۵۳ به پایان رسیده است و در چارت روزانه احتمال کاهش قیمت به ترتیب به سطوح ۱۶۳۱ و ۱۵۹۵ در موج C وجود دارد. در چارت یک ساعته نیز به نظر می رسد افزایش قیمت بیشتر شبیه به یک حرکت اصلاحی باشد و از سه موج کوچک ساخته شده است.

موج سوم یعنی موج c در حوالی سطح مقاومت ۱۶۵۱ (خط فیبوناجی پروجکشن ۱۵۰ درصدی) به اتمام رسیده است و همانطور که مشخص است سیگنال کاهش به سوی سطوح ۱۶۲۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) و ۱۶۱۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) صادر کرده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از نظر تحلیل بنیادی بانک فدرال رزرو ایالات متحده روز گذشته در اقدامی اضطراری ، برای محافظت بزرگترین اقتصاد جهان از تأثیر  ویروس کرونا ، نرخ بهره خود را ۵۰ واحد پایه از %۱٫۷۵ به %۱٫۲۵ کاهش داد. اما این اقدام اضطراری نتوانست موجب آرام شدن آشفتگی ایجاد شده در بازارهای مالی این کشور شود. در واکنش به این خبر قیمت جهانی طلا تا سطح مقاومت ۱۶۵۱ با افزایش روبرو شد و ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی سقوط کرد.

در بیانیه ای ، بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که نرخ بهره را به میزان %۰٫۵ کاهش داده است. از نظر بانک فدرال رزرو آمریکا بنیادهای اقتصاد ایالات متحده قوی هستند. با این حال ویروس کرونا خطرات در حال تحول برای فعالیت های اقتصادی را ایجاد می کند.  با توجه به این خطرات و به منظور دستیابی به اهداف حداکثر اشتغال و ثبات قیمت ، کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا تصمیم گرفت محدوده هدف را برای نرخ بهره بانک فدرال کاهش دهد.

این تصمیم در بین سیاست گذاران به اتفاق آرا بود و تصمیم بانک فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره قبل از جلسه برنامه ریزی شده بعدی خود در تاریخ ۱۷- ۱۸ مارس نشان دهنده فوریتی است که بانک فدرال رزرو آمریکا احساس می کند برای جلوگیری از احتمال رکود جهانی باید به آن عمل کند.

بعد از اعلام کاهش اضطراری نرخ بهره ، جرومی پاول رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا نیز اعلام کرد که اقتصاد آمریکا همچنان قدرتمند است اما شیوع ویروس موجب ایجاد یک تغییر اساسی در چشم انداز رشد بانک مرکزی این کشور شده است. ویروس و اقداماتی که به منظور مهار آن انجام گرفته قطعا تا مدتی بر فعالیت های اقتصادی در داخل و خارج از آمریکا سایه خواهد افکند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا