تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ0) پیش بینی می شود قیمت آن مابین نرخهای ۴۶٫۵۸ و ۴۸٫۵۹ دلار در هر بشکه در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این منطقه بین خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۶۵٫۶۵ به ۴۳٫۳۲ تشکیل شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۴۸٫۵۹ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۴۹٫۹۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج c از سطح ۴۶٫۶۵) می شود. این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۴۶٫۵۸ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود تاییدی در جهت تکمیل شدن حرکت افزایشی از سطح ۴۳٫۳۲ می باشد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال تمایلات بازار بیشتر کاهشی است که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو در چارت روزانه به وضوح نشان داده است. از منظر تحلیل تکنیکال موج نزولی C از سطح ۶۵٫۶۵ به نظر می رسد که تکمیل نشده باشد و در این موج قادر است قیمت را تا سطح ۳۹٫۶۳ پایین بکشاند که این موضوع را بررسی الگوی پرچم در چارت نشان داده است و شامل پنج موج می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال موج افزایشی فعلی ممکن است در قالب موج ۴ شکل گرفته باشد و بعد از آن می بایست از نزدیکی سطح مقاومت ۴۸٫۴۴ منتظر کاهش قیمت در موج نزولی ۵ باشیم. لازم به ذکر است سازمان کشورهای صادرکننده نفت و شرکای آن طی ائتلافی با عنوان اوپک پلاس در پنجم و ششم مارس در وین دیدار می کنند تا در مورد اقدامات بعدی برای حمایت از بازار نفت تصمیم‌گیری کنند. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK0) پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۵۱٫۱۴ و ۵۲٫۸۳ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود این محدوده خنثی مابین خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۶۰٫۰۰ به ۴۸٫۴۰ تشکیل شده اند.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۵۲٫۸۳ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود موجب صدور سیگنال استمرار روند افزایشی آغاز شده از سطح ۴۸٫۴۰ (پایین ترین سطح ۲ مارس ۲۰۲۰) به سوی سطوح ۵۴٫۲۰ و ۵۵٫۵۷ می شود این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۱٫۱۴ با قدرت شکسته شود و منجر به تثبیت کندل دو ساعته پایین آن شود منجر به کاهش قیمت آن به ترتیب به سطوح ۵۰٫۰۹ و ۴۹٫۲۱ می شود.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت روزانه بیانگر تمایلات کاهشی قیمت نفت است و همانگونه که در نمودار زیر دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج نزولی C از سطح ۷۵٫۶۰ قرار دارد و خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی در سطح ۵۲٫۸۵ به عنوان سطح مقاومت قیمت عمل کرده است که پیش بینی می شود از حوالی این سطح شاهد پایان افزایش قیمت از سطح ۴۸٫۴۰ باشیم.

به نظر می رسد که موج نزولی C به سوی سطح ۳۸٫۷۹ احیا شده باشد که این موضوع را الگوی گوه کاهشی در چارت پایین به وضوح نشان داده است. این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۵۲٫۸۵ با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۱۹ می شود.

در هر صورت برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۵۱٫۱۴ یا ۵۲٫۸۳ دلار در هر بشکه شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن