تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۱۶۳۱ و ۱۶۵۳ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح بین خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۴۴۵ به ۱۶۸۸ تشکیل شده اند. در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۶۵۳ با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۱۶۸۸ می شود.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت را نشان می دهد زیرا رالی افزایشی قیمت از سطح ۱۱۵۹ (پایین ترین سطح ۱۶ اوت ۲۰۱۸) وارونه شده است و این وارونگی قیمت را ساختار پنج موجی قیمت از این روند و کاهش عمیق قیمت از سطح ۱۶۸۸ (بالاترین سطح ۲۴ فوریه ۲۰۲۰) تایید کرده است.

به باور ما افزایش شارپی قیمت در معاملات روز سه شنبه در قالب موج B شکل گرفته است که انتظار می رود توسط موج نزولی C وارونه شود. از این رو در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۶۳۱ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته زیر آن بسته شود سیگنالی در جهت پیشرفت موج نزولی C به سوی سطح ۱۵۹۵ صادر خواهد کرد.

از منظر تحلیل تکنیکال موج افزایشی قیمت در چارت یک ساعته شامل سه موج کوچک می باشد و موج سوم یعنی موج c در حوالی سطح مقاومت ۱۶۵۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی) به پایان رسیده است و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن به سوی سطح ۱۶۱۱ کاهش داشته باشد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی نیز اقدام اخیر بانک فدرال رزرو آمریکا احتمالا قبلا تاثیر خود را بر بازار گذاشته است و بنابراین رشد قیمت جهانی اونس طلا فعلا محدود به سطح مقاومت ۱۶۵۱ خواهد بود. کاهش نرخ بهره اضطراری توسط بانک فدرال رزرو آمریکا، اولین اقدام خارج از برنامه بانک مرکزی این کشور از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ به شمار می رود.

با این همه حال برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۱۶۳۱ یا ۱۶۵۳ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت جهانی اونس طلا در نوسانات خنثی قرار داشته باشد. در ایالات متحده آمریکا فردا گزارش اشتغال ماهانه بخش غیر کشاورزی (NFP) مهمترین رویداد بازار خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا