تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

دیروز گفتیم که سطوح بالای ۱٫۳۳۰۰ می تواند مانعی برای ادامه حرکت صعودی این زوج و نقطه ای برای شروع حرکت نزولی باشد و همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت کاملا در پایین سطح ۱٫۳۳۰۱ ( بر روی خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) تثبیت شده است و اکنون احتمال کاهش قیمت به سوی منطقه ۱٫۳۲۵۰ وجود دارد و چنانچه سطح ۱٫۳۲۳۰ نیز شکسته شود معامله گران می توانند قیمت را تا حدود ۱٫۳۲۰۰ و حتی ۱٫۳۱۸۰ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) پایین بکشانند.

برای امروز معامله گران در سطوح نزدیکی ۱٫۳۳۲۰ و ۱٫۳۳۳۰ الی ۱٫۳۳۵۰ پیشنهاد فروش می دهند بنابراین، عاقلانه آن است که مثل همیشه، در انتظار رسیدن قیمت یورو به نزدیکی این سطوح باشیم و در این صورت، اقدام به فروش کنیم. سفارشهای خرید متراکم نیز فعلا در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۰۰ و ۱٫۳۱۹۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۱۸۰ با حد استاپ زیر منطقه ۱٫۳۱۵۰ قرار دارند.

در چارت پایین تمایل به کاهش قیمت یورو را می بینیم که هنوز برای قضاوت زود است و بهتر است تا شکسته شدن سطح ۱٫۳۲۳۰ صبر کنیم. در واقع در حال حاضر قیمت یورو در مقابل دلار در جایی قرار گرفته است که نمی توان با قاطعیت روندی برای آن متصور بود مگر آنکه یکی از سطوح ۱٫۳۲۳۰ و ۱٫۳۳۳۰ با قدرت شکسته شوند.

ولی هر چه که باشد فعلا در کوتاه مدت و میان مدت از قیمتی که در این منطقه خنثی قرار دارد خیلی نمی تواند کاهش یا افزایش خاصی پیدا کند زیرا همانطور که اشاره شد برای امروز سفارشات فروش به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۲۰ و ۱٫۳۳۳۰ چیده شده اند و سفارشات خرید نیز به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۰۰ و ۱٫۳۱۹۰ سپس در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۸۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو 

UsdJpy :

دیروز گفتیم که منطقه حمایت و کف قیمت این زوج ار در حدود ۹۷٫۸۰ و ۹۷٫۸۰ و حتی در منطقه ۹۸٫۵۰ قرار دارند و حرکت اصلاحی امروز صبح تنها فرصت مناسبی را برای خریداران بوجود آورد تا به پوزیشن های معاملاتی خرید خود بیافزایند و البته برای کسانی که درصدد یافتن فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش هستند، نرخهای بین ۹۸٫۵۰ و ۹۸٫۶۰ الی ۹۸٫۷۵ نقاط مناسبی با حد استاپ بالای ۹۹٫۰۰ دیده می شوند. امروز چند آمار اقتصادی مهم از آمریکا اعلام می شود که بر روی این زوج ارز تاثیر خاص خود را خواهد داشت.

شاخص مدعیان بیمه بیکاری هفتگی ، قیمت مصرف کنندگان ، تولیدات صنعتی ،  اعلام گزارش صنعتی امپایر استیت و بانک فیلادلفیا از فعالیتهای تجاری این منطقه است که همه این خبرها در ساعت ۱۷:۰۰ و برخی دیگر در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام می شوند.

در صورتیکه این آمار ضعیف تر از حد پیش بینی های تقویم اقتصادی سایت اعلام شوند این زوج ارز با کاهش مواجه می شود اما در صورتیکه بالاتر از حد پیش بینی ها باشد تقویت خواهد شد.

برای امروز سفارشهای خرید معامله گران بر روی محدوده ۹۷٫۵۰ و ۹۷٫۴۰ ( بر روی خط تنکان سن) قرار دارند و سفارشهای فروش نیز در منطقه قیمتی ۹۸٫۵۰ و ۹۸٫۶۰ و ۹۸٫۷۰ بعدی در منطقه ۹۸٫۷۵ (ابر باریک ایچیموکو) و ۹۸٫۸۰ الی ۹۹٫۰۰ قرار دارند که مانع از افزایش بیشتر خواهد شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

در زوج ارز EurJpy به نظر می رسد که امروز افزودن به پوزیشن های خرید در منطقه نزدیکی سطوح ۱۲۹٫۷۰ و ۱۲۹٫۶۵ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱۳۰٫۶۸ به ۱۲۷٫۹۷) و بعد از آن منطقه ۱۲۹٫۴۰ و ۱۲۹٫۳۰ مناسب باشد و انتظار داریم با شروع موج جدید افزایشی، قیمت به سوی اهداف ۱۳۰٫۵۰ و ۱۳۰٫۷۰ الی ۱۳۰٫۸۰ پیش رود.

البته برخی از سفارشات فروش به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱۳۰٫۷۰ و ۱۳۰٫۸۰ و ۱۳۱٫۰۰ الی ۱۳۱٫۱۰ دیده می شوند و در حرکت صعودی تنها در صورتیکه قیمت این زوج ارز بتواند به بالای سطح ۱۳۰٫۱۰ برسد راه برای صعود بیشتر به سوی ۱۳۰٫۶۸ ( بالاترین نرخ روز چهارشنبه ) هموار می شود در غیر این صورت فروشندگان در همان منطقه ی که گفته شد وارد خواهند شد. لازم به ذکر است که چنانچه امروز قیمت بالای سطح مقاومت ۱۳۰٫۳۶ ( خط کیجون سن) بسته شود سیگنال خرید صادر خواهد شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو –  ین ژاپن

یوروین ژاپن

GbpUsd :

خوانندگانی که این ستون سایت را دنبال می کنند قطعا با ترجیع بند همیشگی ما آشنا هستند . از مدتها پیش احتمال شکسته شدن مقاومت ۱٫۵۵۷۵  در این زوج ارز را مطرح کردیم و سرانجام این امر امروز رخ داد و قیمت به بالاترین نرخهای ۲ ماهه گذشته صعود کرد و این در حالی است که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله انگلیس با ثبت ۲٫۶۵ درصد به بالاترین حد خود در ۲ ساله گذشته رسید که همین امروز به تقویت بیشتر پوند می انجامد.

خوشبینی از وضعیت اقتصاد انگلیس امروز محرّک اصلی افزایشی پوند است، بگونه ای که یکی از شاخصهای اصلی برای تعیین مولفه های مصرفی- شاخص خرده فروشی- برای ماه جولای به میزان ۱٫۱%+ افزایش یافت که بالاتر از حد پیش بینی ها ( ۰٫۶%+) بود.

با توجه به عبور قیمت از سطح مقاومت ۱٫۵۵۵۰ انتظار داریم با شروع موج جدید افزایشی، قیمت به سوی اهداف ۱٫۵۵۹۷ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۶۳۸۰ به ۱٫۴۸۱۴) و ۱٫۵۶۰۰ پیش رود .

با عبور قیمت از این سطح کنترل اصلی حرکت قیمت دست خریداران با هدفهای ۱٫۵۶۷۸ ( بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) و ۱٫۵۷۲۳ ( بالاترین سطح روز ۱۸ ژوئن) خواهد بود که در این صورت احتمال صعود بیشتر تا نرخ ۱٫۵۷۵۳ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) بوجود خواهد آمد.

برای امروز انتظار می رود، سطح حمایت بر روی منطقه نزدیکی ۱٫۵۵۲۵ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) پوزیشن هایی خرید که گرفته شده بود، ایجاد شود و حمایت مستحکم بعدی بر روی نرخ ۱٫۵۵۱۵ الی منطقه ۱٫۵۵۰۰ قرار دارد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند