تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۸۳ به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۷۱۰ افزایش یافت و این حرکت صعودی را افزایش شارپی امروز در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۶۸۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۲۳٫۶ درصدی از یک رالی صعودی از سطح ۱۲۶۵ تشکیل شده است و قیمت آن در موج افزایشی c یعنی آخرین موج از موج بزرگتر (۵) از سطح ۱۴۴۵ قرار گرفته است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. این احتمال قویا وجود دارد که قیمت در این موج خود را تا سطوح ۱۷۱۰ و ۱۷۳۲ بالا بکشاند که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۵۰ درصدی قرار دارند.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه کندل روزانه قیمت جهانی اونس طلا پایین سطح حمایت ۱۶۶۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی) بسته شود منجر به تضعیف قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۱۶۳۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی) می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی گسترش دامنه شیوع ویروس کرونا و کاهش شدید قیمت جهانی نفت موجب سقوط شاخص های بورس سهام جهانی شده است و سرمایه گذاران بین الملل را به سمت بازارها و دارایی های امن کشانده است و امروز قیمت جهانی اونس طلا برای اولین بار از اواخر سال میلادی ۲۰۱۲ به بالای ۱۷۰۰ رسید و هر چند بعد از رسیدن به این سطح مقداری به نرخهای پایین اصلاح کرده است اما روند صعودی آن همچنان پایدار است. قیمت جهانی نفت نیز بیشترین کاهش روزانه از سال میلادی ۱۹۹۱ به این سو را ثبت کرد.

سرمایه گذاران برای فرار از شوک اقتصادی ناشی از ویروس کرونا به خرید دارایی های امن و مطمئن نظیر اوراق قرضه و طلا روی آورده اند. در سایر تحولات پس از آنکه کشور عربستان قیمت نفت خود را پایین آورد ، قیمت جهانی نفت در معاملات امروز شاهد سقوط بیش از ۳۰ درصدی بود و شاخص های بورس های بین الملل نیز شاهد سقوط شدید بوده اند.

قیمت معاملات آتی شاخص اس اند پی پانصد بورس وال استریت نیز با کاهش شدیدی مواجه شده است. از سوی دیگر ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا امروز به بالاترین رقم در طی بیش از ۳ سال گذشته رسید و همچنین میزان نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به پایین ترین رقم ثبت شده خود رسید که تمامی این عوامل باعث تقویت قیمت جهانی اونس طلا شده است. در تقویم اقتصادی امروز از ایالات متحده آمریکا خبر خاصی منتشر نخواهد شد و عمده توجهات بازار اونس طلا به نوسانات قیمت شاخص های سهام در بورس آمریکا معطوف خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا