تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۶۷۴ افزایش یابد و این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۵۷ در چارت پایین نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۱۵۸۴ به ۱۷۰۲ تشکیل شده است و سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۶۷۴ دیده می شود.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی سطح حمایت اولیه بر روی ۱۶۴۳ قرار دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به ترتیب به سطوح ۱۶۲۹ و ۱۶۱۲ می شود. در بررسی چارت روزانه نیز قیمت جهانی اونس طلا با سطح حمایت ۱۶۳۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از روند صعودی ۱۲۶۵) روبرو شده است و این احتمال قویا وجود دارد که به سطوح ۱۶۶۶ و ۱۶۸۳ افزایش داشته باشد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی با توجه به اینکه تردیدها در مورد بسته محرک اقتصادی پیشنهادی دولت ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است، قیمت جهانی اونس طلا پس از برخورد به سطح حمایت ۱۶۳۹ با افزایش روبرو شده است. کاخ سفید و کنگره آمریکا روز گذشته در مورد اقدامات پیشنهادی به منظور تقویت اقتصاد این کشور در مواجهه با ویروس کرونا گفت وگو کردند، اما هنوز خبری از دستیابی به توافقی بر سر این اقدامات منتشر نشده است.

همین امر باعث بازگشت قیمت جهانی اونس طلا به روند صعودی خود شده است و به باور ما از آنجایی که بازار جهانی اونس طلا از تاخیر بوجود آمده در نهایی شدن بسته محرک اقتصادی که ترامپ اخیرا وعده آن را داده بود ناامید شده است انتظار می رود قیمت جهانی اونس طلا به ترتیب به سطوح ۱۶۶۶ و ۱۶۷۴ افزایش یابد. محور اصلی بسته پیشنهادی ترامپ کاهش مالیات بر دستمزد است هرچند که میزان و مدت زمان این کاهش مشخص نیست. از این رو به دنبال افزایش تردیدها نسبت به بسته پیشنهادی ترامپ قیمت جهانی اونس طلا امروز با افزایش روبرو شده است.

بانک های مرکزی جهان نیز تلاش های خود برای مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا را افزایش داده اند و پیش بینی می شود بانک فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده خود باز هم نرخ بهره را کاهش دهد. قیمت جهانی اونس طلا در بازارهای جهانی هم اکنون نسبت به کاهش نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا کاهش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده کاهش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به خرید اوراق بهادار با پشتوانه طلا می کند و قیمت فلز زرد را افزایش می دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا