تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۱۵۶۲ (پایین ترین سطح ۲۸ فوریه ۲۰۲۰)  به سوی سطح مقاومت ۱۶۰۰ و ۱۶۱۳ افزایش یابد و این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۱۵۵۰ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود سطح مقاومت ۱۶۳۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی تشکیل شده است. شروع حرکت اصلاحی و بازگشتی دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی یکی از دلایلی است که موجب شد تا سرمایه گذاران به نقد کردن پوزیشن های فروش طلا اقدام نمایند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال وضعیت کلی بازار طلا هنوز کاهشی نیست و چشم انداز میان مدت و بلندمدت آن همچنان افزایشی به نظر می رسد. از این رو جدای از رفتار دیروز و تضعیف اونس طلا نباید فراموش کرد که این فلز همچنان در روند صعودی در میان مدت و بلند مدت قرار دارد و نیروهایی که آنرا به سمت بالا سوق می دهند قوی تر می باشند.

از نظر تحلیل بنیادی ترس و آشفتگی در بازارهای بورس جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا سرمایه گذاران را مجبور ساخته تا برای جبران زیان های خود اقدام به فروش همه دارایی ها از جمله طلا کنند و قیمت جهانی طلا در مسیر ثبت بیشترین افت هفتگی حدود ۷ سال گذشته قرار گرفته است.

باید توجه داشت در کنار اقدام معامله گران به بستن پوزیشن های خرید طلا برای حفظ سود سرمایه گذاران برای تامین درخواست های نهایی خود در بازارهای بورس نیازمند نقد کردن دارایی های خود در بازار طلا هستند که این نیز از دلایل کاهش قیمت جهانی طلا محسوب می شود.

بسیار مهم است که بدانیم حرکت کاهشی معاملات کم ریسک نظیر طلا چندان طبیعی نیست زیرا در بازار کالاها قیمت ها در حال کاهش بوده و حتی روز گذشته بازارهای سهام ایالات متحده در نرخهای پایین بسته شدند و شاخص های سهام آمریکا سقوط روزانه بی سابقه ای را از ماه اکتبر سال میلادی ۱۹۸۷ به این سو تجربه کردند.

بنابراین به نظر می رسد که در نزدیکی سطح حمایت ۱۵۵۰ شاهد شکل گیری کف دو قلو باشیم و الگوی کف دوقلو یکی از الگوهای تحلیل تکنیکال است که در مورد تغییر روند هشدار میدهد و یک الگوی برگشت صعودی است. اگر این الگو در یک روند نزولی شکل بگیرد نشاندهنده وقوع احتمالی روند صعودی می باشد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا