تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ0) تحلیل قبلی هنوز معتبر است و پیش بینی می شود تحت فشارهای نزولی در موج ۵ قرار گیرد و به ترتیب تا سطوح ۲۸٫۰۶ و ۲۵٫۶۸ دلار در هر بشکه کاهش یابد که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج نزولی ۳ قرار گرفته بود که این موج در سطح ۲۸٫۰۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) متوقف شد و بعد از آن در موج ۴ در نزدیکی سطح مقاومت ۳۵٫۷۷ به سقف خود رسید و هم اکنون در موج نزولی ۵ در حال ریزش است که قبلا بدان اشاره کرده بودیم.

اگر این پایین ترین سطح اوایل هفته را در نظر بگیریم می توان گفت که الگوی رفتاری قیمت در چارت پایین از این سطح بیشتر شبیه به یک الگوی گوه افزایشی است که تبدیل به یک الگوی ادامه دهنده نزولی شده است و دور دیگری از کاهش عمیق قیمت نفت خام سبک آمریکا را در موج ۵ شروع کرده است.

از این روز در معاملات امروز چنانچه سطح حمایت ۳۱٫۹۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) با قدرت شکسته شود سیگنالی در جهت از سرگیری روند نزولی قیمت آن به سوی سطوح ۲۹٫۹۹ و ۲۸٫۰۶ صادر خواهد کرد. در بررسی چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج ۳ یعنی سومین موج از موج بزرگ تر C از سطح ۶۵٫۶۵ قرار گرفته است.

همانطور که در چارت روزانه مشاهده می فرمائید قیمت در این موج نزولی C به زیر سطح ۳۱٫۱۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی) کاهش یافته است و از این رو در میان مدت از شانس زیادی برای کاهش قیمت به سوی سطح ۲۳٫۵۵ برخوردار است.

از نظر تحلیل تکنیکال ساختار موج ۳ نشان می دهد که خیلی بعید است این موج در اطراف سطح ۲۷٫۳۴ تکمیل شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK0) تحلیل قبلی هنوز معتبر است و پیش بینی می شود تحت فشارهای نزولی در موج (۵) قرار گیرد و به ترتیب به سطوح ۳۲٫۰۴ و ۲۹٫۸۴ سقوط کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و یو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت دیده می شود قیمت آن در موج نزولی قدرتمند C از سطح ۷۵٫۶۰ قرار گرفته است و قیمت در این موج با اندکی فاصله موفق نشد سطح ۳۰٫۱۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی) را تاچ کند که در چارت بعدی دیده می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال هر چند قیمت موفق به تثبیت بالای سطح ۳۳٫۴۲ شده است اما موج C به نظر نمی رسد که تکمیل شده باشد و در واقع هنوز در میان مدت قیمت نفت برنت دریای شمال در این موج از شانس بهتری برای کاهش به سوی سطوح ۲۴٫۷۳ و ۱۶٫۰۴ برخوردار است. الگوی شمعی روزانه در معاملات اوایل هفته الگوی معکوس صعودی نیست و این احتمال وجود دارد که شمع سیاه دیگری نیز همانند این چند روز گذشته بدنبال داشته باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک برای امروز کاهش قیمت به زیر سطح ۳۳٫۴۲ می تواند نشانگر ادامه روند نزولی به سمت منطقه ۳۰٫۱۰ و ۲۴٫۷۳ باشد. این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۳۸٫۷۹ با قدرت شکسته شود که بعید نیز به نظر می رسد ممکن است باعث تقویت قیمت به سوی سطح ۴۳٫۸۰ شود. باید توجه داشت پایین ترین سطح اوایل هفته (۳۱٫۰۲) در چارت یک ساعته ثبت نشده است.

اگر این پایین ترین سطح اوایل هفته را در نظر بگیریم می توان گفت که الگوی رفتاری قیمت در چارت پایین از این سطح بیشتر شبیه به یک الگوی گوه افزایشی است که تبدیل به یک الگوی ادامه دهنده نزولی شده است و دور دیگری از کاهش عمیق قیمت نفت برنت دریای شمال را بدنبال خواهد داشت.

تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن از موج C سطح حمایت قیمت را بر روی ۳۴٫۲۴ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد که اگر با قدرت شکسته شود می تواند سیگنال اولیه از آغاز روند نزولی در چارت پایین باشد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن