تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن قبل از ازسرگیری روند نزولی به سوی سطح مقاومت ۱۵۶۹ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۱۶۷۰ به ۱۵۰۶ قرار گرفته است و این روند شامل پنج موج می باشد و ساختار آن نشان می دهد تاکنون بخش کوچی از این روند مشخص گردیده است.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۵۶۹ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطوح مقاومت ۱۵۸۸ و ۱۶۰۷ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۵۳۰ شکسته شود نشاندهنده استمرار روند نزولی قیمت است. در بررسی چارت روزانه کاهش عمیق قیمت از سطح ۱۷۰۲ تایید کننده وارونه شدن روند صعودی قیمت از سطح ۱۱۵۹ می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از این روند نشان می دهد که سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۵۷۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد که می تواند به عنوان مقاومت قیمت در برابر هر گونه افزایش از نرخهای فعلی عمل کند و تا زمانیکه قیمت آن پایین این سطح مقاومت قرار دارد بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشاندهنده تارگت ۱۴۹۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی کمیته بازار آزاد بانک فدرال رزرو آمریکا در یک حرکت اضطراری دیگر و در اقدامی مشترک با سایر بانکهای مرکزی نرخ بهره بانکی خود را برای دومین بار در کمتر از دو هفته کاهش داد و به نزدیکی صفر درصد رساند و اعلام کرد خرید اوراق و دارایی های خود را به میزان ۷۰۰ میلیارد دلار افزایش میدهد. رقم ۵۰۰ میلیارد دلار از نقدینگى که آماده تزریق به بازار است ، در خرید اوراق قرضه سرمایه‌گذارى خواهد شد و ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر در تحرک بخشیدن به بازار استقراض و وام‌دهى استفاده خواهد شد.

این اقدام از این جهت حائز اهمیت است که کمتر از سه روز دیگر بانک فدرال رزرو آمریکا تشکیل جلسه خواهد داد و بانک فدرال از ترس وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی تصمیم به کاهش نرخ بهره از %۱٫۲۵ به %۰٫۲۵ گرفت تا شاهد ادامه ی سقوط آزاد شاخص های سهام این کشور نباشد‌.

در بیانیه بانک فدرال رزرو آمریکا آمده است اثرات ویروس کرونا در کوتاه مدت بر فعالیت های اقتصادی سایه افکنده است و خطراتی را برای چشم انداز اقتصادی به وجود می آورد. با توجه به این تحولات ، کمیته سیاست گذاری بانک فدرال تصمیم به کاهش نرخ بهره گرفت.

کمیته بازار آزاد انتظار دارد که این محدوده هدف نرخ بهره را حفظ کند تا زمانی که اطمینان داشته باشد که اقتصاد وقایع اخیر را پشت سر گذارد و در جهت دستیابی به حداکثر اهداف اشتغال و ثبات قیمت در مسیر خود حرکت کند. در واکنش به این خبر بود که امروز قیمت جهانی اونس طلا با گپ صعودی شروع به کار کرد و برای امروز باید منتظر بود و دید موفق به شکست سطح مقاومت ۱۵۶۹ خواهد شد یا خیر.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا