تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود با توجه به تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت مهم ۱۴۵۰ سطح مقاومت ۱۵۱۰ شکسته شود و تا سطح مقاومت بعدی ۱۵۴۷ افزایش یابد و این حرکت را تکمیل شدن چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۱۷۰۲ نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود ساختار امواج الیوت ویو و افزایش قوی قیمت از سطح ۱۴۵۰ به معنای تکمیل شدن این چرخه پنج موجی می باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از این چرخه نشاندهنده هدف های ۱۵۴۷ و ۱۶۰۶ می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی می باشد.

برای امروز هر گونه حرکت کاهشی قیمت محدود به سطح حمایت ۱۴۶۸ می باشد و بررسی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۱۰۴۵ به ۱۷۰۲ سطح حمایت قوی قیمت را بر روی ۱۴۵۱ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد. به طور تصادفی کاهش قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۷۰۲ در حوالی این سطح حمایت متوقف شده است و در طی چند روز آینده این احتمال قویا وجود دارد که به سوی سطح ۱۵۴۷ صعود کند.

از نظر تحلیل بنیادی به دلیل افزایش نگرانی ها در مورد تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا سرمایه گذاران همچنان به فروش دارایی های خود در بازارهای مالی ادامه می دهند اما قیمت جهانی اونس طلا با سطوح حمایت متعددی به ترتیب بر روی نرخهای ۱۴۶۸ و ۱۴۵۰ روبرو است.

دلیل سقوط اخیر قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۷۰۲ تا ۱۴۵۰ با توجه به سقوط شاخص ها در بازارهای بورس بین الملل، روند نقد شدن دارایی ها در بازار طلا است که همچنان ادامه دارد و سرمایه گذاران تمایل دارند سرمایه های خود را نقد کنند و این مسئله بر بازار جهانی اونس طلا سایه افکنده است. در تقویم اقتصادی امروز از ایالات متحده آمریکا تنها شاخص خرده فروشی آمریکا در ماه فوریه اعلام خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا