تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ0) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۸٫۰۶ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۲۵٫۶۸ کاهش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت آن در موج نزولی ۵ در حال حرکت است و این پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۶۵٫۶۵ محسوب می شود.

در این موج قادر است قیمت را تا پایین کف موج ۳ یعنی سطح ۲۷٫۳۴ (پایین ترین سطح ۹ مارس ۲۰۲۰) پایین بکشاند. از نظر تحلیل بنیادی همه گیری ویروس کرونا ادامه دارد و به دلیل از هم پاشیدن توافق کاهش تولید بین روسیه و اوپک بازار نفت با وضعیت مازاد عرضه مواجه است.

در چارت پایین بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از موج ۳ از سطح ۵۴٫۵۰ نشاندهنده سطح حمایت قیمت بر روی ۲۸٫۰۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی) می باشد که موقتا مانع از ریزش قیمت شده است و در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۹٫۹۹ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۳۱٫۹۲ می شود. در بررسی چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج نزولی C از سطح ۶۵٫۶۵ قرار گرفته است و در این موج قادر است تا سطح ۲۳٫۵۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد.

این موج بخشی از موج بزرگتر (C) از سطح ۶۶٫۴۳ می باشد که پیش بینی می شود به سطوح ۱۸٫۷۰ و ۱۰٫۵۴ امتداد داشته باشد و هر یک از این سطوح به ترتیب بر  روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و  ۱۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK0) پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به تثبیت در بالای سطح حمایت ۲۹٫۸۴ مقداری به نزدیکی سطح مقاومت ۳۲٫۰۴ اصلاح کند و بعد از آن دوباره با کاهش قیمت مواجه شود و تا سطوح حمایت ۲۹٫۸۴ و ۲۷٫۱۲ سقوط کند و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت به وضوح نشان داده است.

کاهش شدید قیمت نفت در بازار جهانی به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا و جنگ قیمت بین عربستان و روسیه موجب شده است تا دلالان برای خرید نفت ارزان وارد بازار شوند و امروز قیمت نفت شاهد رشد بیش از یک درصدی باشد. با این حال باید توجه داشت همانطور که در چارت دیده می شود قیمت آن در موج نزولی قدرتمند C از سطح ۶۰٫۰۰ قرار گرفته است که شامل پنج موج کوچک می باشد و افزایش قیمت از سطح ۳۱٫۰۲ (پایین ترین سطح ۹ مارس ۲۰۲۰) در قالب موج (۴) شکل گرفته است که قویا پیش بینی می شود توسط موج کنونی (۵) وارونه شود.

این افزایش قیمت دز قالب یک الگوی گوه افزایشی شکل گرفته است که یک الگوی ادامه دهنده معمولی است و اگر روند نزولی قبلی مورد توجه قرار گیرد ، الگوی گوه به نظر می رسد که شبیه به پرچم نزولی باشد و این نشان می دهد که سقوط فعلی هنوز خیلی زود است که تکمیل شود.

تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن هدف نزولی واقع بینانه را در حدود سطح ۲۹٫۸۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از موج C) نشان می دهد و این در حالی است که در حرکت صعودی اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۳۲٫۰۴ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۳۴٫۲۴ می شود که البته تحقق این سناریو و شکست سطح مقاومت ۳۲٫۰۴ بعید به نظر می رسد.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال در یک روند کاملا نزولی قرار گرفته است که توسط موج نزولی C هدایت شده است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از این موج نشاندهنده هدف های نزولی به ترتیب سطوح ۲۴٫۷۳ و ۱۶٫۰۴ دلار در هر بشکه می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی واقع شده اند. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن