تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود با توجه به تثبیت قیمت در پایین سطح مقاومت مهم ۱۶۵۰ سطح حمایت ۱۶۰۶ شکسته شود و تا سطوح حمایت بعدی ۱۵۹۴ و ۱۵۷۶ اصلاح کند و این حرکت را عدم توانایی قیمت در شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۵۰ نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود ساختار امواج الیوت ویو و افزایش قوی قیمت از سطح ۱۴۵۰ به معنای تکمیل شدن این چرخه پنج موجی از سطح ۱۷۰۲ می باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از این چرخه نشاندهنده هدف های ۱۶۰۶ و ۱۵۷۶ می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی می باشد. از نظر تحلیل بنیادی مجلس نمایندگان آمریکا بسته محرک اقتصادی ۲٫۲ تریلیون دلاری را برای کمک به مقابله با تبعات اقتصادی ویروس کرونا به تصویب رساند و این بزرگترین بسته محرک اقتصادی تصویب شده در تاریخ آمریکا است.

باید توجه داشت که موج نقد کردن دارایی ها برای جبران زیان های به بار آمده در بازارهای بورس بر تلاش های بانک های مرکزی جهان برای مهار تبعات اقتصادی ویروس کرونا سایه افکنده است که همین امر منجر به کاهش قیمت جهانی اونس طلا از نزدیکی سطح مقاومت ۱۶۵۰ شده است و به باور ما هرچه شرایط بدتر شود ارتباط بین نوسانات بازار بورس سهام بین الملل و بازار طلا قوی تر می شود زیرا اگر وضعیت اقتصادی وخیم تر شود همزمان با افت شاخص های بورس سهام ، قیمت جهانی اونس طلا نیز با کاهش مواجه می شود مگر آنکه ارتباط معکوس بین نوسانات بازار سهام و اونس طلا دیگر به بازار برگردد.

از آنجایی که اونس طلا به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود افزایش ارزش دلار آمریکا سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گرانتر برسد و در نتیجه تقاضا پایین آمده و قیمت اونس طلا را نیز کاهش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلار آمریکا قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست.

برای شاخص جهانی دلار آمریکا نیز پیش بینی می شود در طی یک الی سه ماهه آینده قیمت آن به ترتیب به سطوح ۱۰۳٫۳۲ و ۱۰۶٫۰۸ افزایش داشته باشد و هر گونه حرکت اصلاحی نزولی محدود به منطقه حمایت ۹۶٫۰۹ و ۹۴٫۳۹ خواهد بود که در چارت ارائه شده پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم هفتگی روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا