تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK0) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۱۹٫۴۳ دلار در هر بشکه سقوط کند و این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی ۳ در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا به پایین سطح حمایت ۲۱٫۸۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از موج نزولی ۳ از سطح ۵۴٫۵۰) کاهش یافته است و از این رو شانس ریزش بیشتر قیمت آن به سوی سطح ۱۹٫۴۳ زیاد است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است و هرگونه حرکت اصلاحی، فرصتهای مناسبی را برای ورود مجدد فروشندگان فراهم خواهد کرد.

از دیدگاه تحلیل بنیادی نیز شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف سرعت بیشتری به خود گرفته است و همزمان جنگ قیمت در بازار نفت بین عربستان و روسیه نیز همچنان ادامه دارد و قیمت نفت به شدت رو به کاهش گذاشته داشت. افت شدید تقاضا به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا و جنگ قیمت بین عربستان و روسیه که موجب سرازیر شدن میلیون ها بشکه نفت بیشتر به بازار شده از جمله عوامل اصلی سقوط قیمت نفت محسوب می شوند و فروشندگان همچنان کنترل اصلی قیمت را در دست دارند. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK0) پیش بینی می شود با کاهش قیمت مواجه شود و تا سطوح حمایت ۲۲٫۷۲ و ۱۶٫۰۴ سقوط کند و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت تایم فریم یک ساعته و روزانه به وضوح نشان داده است. واقعیت این است که اگر اوضاع بنیادی تغییر نکند ظرفیت مخازن ذخیره نفت جهان در طی چند ماه آینده پر خواهد شد و این تاثیر بسیار مخربی بر قیمت نفت خواهد گذاشت.

باید توجه داشت همانطور که در چارت دیده می شود قیمت آن در موج نزولی قدرتمند C از سطح ۶۰٫۰۰ قرار گرفته است که شامل پنج موج کوچک می باشد. الگوی گوه نیز به نظر می رسد که شبیه به پرچم نزولی می باشد و این نشان می دهد که سقوط فعلی هنوز خیلی زود است که تکمیل شود. تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن هدف نزولی واقع بینانه را در حدود سطح ۲۲٫۷۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از موج C) نشان می دهد و این در حالی است که در حرکت صعودی اولین سطوح مقاومت قیمت بر روی ۲۴٫۷۳ و ۲۵٫۲۶ دیده می شوند.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال در یک روند کاملا نزولی قرار گرفته است که توسط موج نزولی C هدایت شده است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از این موج نشاندهنده هدف نزولی ۱۶٫۰۴ دلار در هر بشکه می باشد که این سطح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن