تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK0) سیگنال فروش صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن مجدد به سوی سطح حمایت ۱۹٫۴۳ دلار در هر بشکه کاهش داشته باشد و چنانچه این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به تضعیف قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۱۷٫۹۶ خواهد شد که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید و فروشندگان همچنان کنترل اصلی قیمت را در دست دارند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح حمایت ۱۹٫۴۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی از یک موج نزولی ۳ قرار گرفته است که این موج خود از سطح ۵۴٫۵۰ شروع شده است و در این موج قویا پیش بینی می شود که خود را تا سطوح ۱۵٫۵۸ و ۱۱٫۷۲ پایین بکشاند.

به باور ما حرکت افزایشی اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت ۱۹٫۴۳ اتفاق افتاده است به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۲۱٫۸۲ پایان یافته است و این افزایش ضعیف قیمت خود نشاندهنده استمرار روند نزولی برای قیمت نفت خام سبک آمریکا است.

از منظر تحلیل تکنیکال باید توجه داشت که اگر امروز به هر دلیلی سطح مقاومت ۲۱٫۸۲ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود باعث تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۴٫۰۴ خواهد شد. در بررسی چارت روزانه نیز کاملا به وضوح مشخص است که قیمت آن در موج نزولی C در جریان است که این موج نزولی از سطح ۶۵٫۶۵ آغاز گردیده است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از این موج اشاره به کاهش بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی تارگت ۱۷٫۴۱ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۰۰ درصدی دارد که با پیکان مشخص گردیده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است و هرگونه حرکت اصلاحی به نزدیکی سطوح مقاومت ۲۱٫۲۰ و ۲۱٫۸۲ فرصتهای مناسبی را برای ورود مجدد فروشندگان فراهم خواهد کرد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM0)  پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۵٫۶۹ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۲۴٫۲۸ کاهش داشته باشد و این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی مثلثی شکل در چارت به وضوح نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود این سطح حمایت ۲۵٫۶۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۵۹٫۳۴ قرار گرفته است.

از منظر تحلیل تکنیکال هر چند این سطح حمایت ۲۵٫۶۹ باعث تشکیل حرکت افزایشی اصلاحی شده است اما این حرکت در حوالی سطح مقاومت ۲۷٫۹۸ به پایان رسیده است و به باور ما این حرکت اصلاحی صرفا یک موج برگشتی به سوی سطح مقاومت ۲۷٫۹۸ می باشد که فرصت های را برای ورود فروشندگان فراهم کرده است و به عنوان یک الگوی روند کاهشی ادامه دهنده تایید شده است که می تواند تارگت نزولی ۲۱٫۹۹ را نمایان سازد. با گسترده ‌تر شدن ویروس کرونا در جهان و کاهش تقاضا، قیمت نفت در نزدیکی کمترین حد خود در طول ۱۸ سال گذشته قرار دارد.

این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه به هر دلیلی امروز سطح مقاومت ۲۶٫۸۸ با قدرت شکسته شود می تواند اولین سیگنال در جهت استمرار این حرکت افزایشی به سوی سطح مقاومت ۲۷٫۹۸ باشد. با این همه حال در بررسی چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال در موج نزولی C در جریان است که در این موج می تواند خود را تا سطح ۱۶٫۰۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) پایین بکشاند.

باید توجه داشت که افزایش ناگهانی اوایل امروز قیمت به بالای سطح ۲۴٫۷۳ به دلیل منقضی شدن تاریخ سررسید قرارداد بوده است و گرچه نمودار قیمت کمی از شکل طبیعی خود خارج شده اما روند نزولی اصلی با تارگت های ۲۰٫۳۹ و ۱۶٫۰۴ دلار در هر بشکه در چارت روزانه معتبر است. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن