تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود تا زمانیکه قیمت آن در پایین سطح مقاومت ۱۶۰۶ قرار دارد به سوی سطح حمایت ۱۵۴۶ کاهش یابد و در صورت شکست آن می تواند تا سطح حمایت بعدی ۱۵۱۶ سقوط کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۱۵۴۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج احتمالی (c) یا موج ۳ از سطح ۱۶۴۲ تشکیل شده است و در موج (c) پیش بینی می شود که روند نزولی خود از سطح ۱۷۰۲ را ادامه دهد و قادر است در این موج قیمت را تا سطوح ۱۴۸۶ و ۱۳۹۰ پایین بکشاند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

این در حالی است که امروز در حرکت صعودی اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۶۰۰ و بعد از آن بر روی ۱۶۰۶ قرار دارد که اگر به هر دلیلی این سطوح مقاومت با قدرت شکسته شوند می تواند قیمت را تا سطح ۱۶۴۲ بالا بکشاند. در بررسی چارت روزانه نیز قیمت جهانی اونس طلا در آستانه ی شکست سطح حمایت ۱۵۴۷ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۰۴۵ به ۱۷۰۲) قرار گرفته است که اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود می تواند به ترتیب تارگت های ۱۴۵۱ و ۱۳۷۴ (یعنی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی) را در چارت روزانه نمایان سازد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از منظر تحلیل بنیادی اظهارات ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به اوج رسیدن ویروس کرونا در آمریکا در طی ۲ هفته آینده هر چند عامل تقویت قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۵۶۸ تا سطح مقاومت ۱۶۰۰ بوده است اما سرازیر شدن سرمایه گذاران به سمت بازار طلا به منظور سرمایه گذاری امن هنوز نتوانسته قیمت جهانی اونس طلا را بالای سطح مقاومت روانی ۱۶۰۰ بکشاند.

تاثیرات سیاست پولی انبساطی بانکهای مرکزی جهان و تزریق تریلیون ها دلار نقدینگی به اقتصاد جهانی بدان معناست که بازار مملو از نقدینگی است و در ماه های اخیر شاهد سرازیر شدن مقادیر زیادی پول کاغذی خواهیم بود و با توجه به عرضه محدود طلای فیزیکی اگر قیمت جهانی اونس طلا بتواند به بالای سطوح مقاومت ۱۶۰۰ و ۱۶۰۶ برسد این مسئله موجب تقویت قیمت جهانی اونس طلا به سوی سطح ۱۶۴۲ خواهد شد در غیر این صورت هنوز در فاز نزولی تکنیکال با تارگت های مشخص شده در چارت قرار دارد. در تقویم اقتصادی امروز از آمریکا تنها شاخص تعداد مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی (پیش بینی بازار ۳٫۵۰۰ میلیون تعداد ، رقم قبلی ۳٫۲۸۳ میلیون تعداد) منتشر خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا