تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK0) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۲۳٫۵۵ دلار در هر بشکه افزایش یابد و این حرکت صعودی را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۱۹٫۶۰ و شکسته شدن سطح مقاومت ۲۱٫۲۰ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۱۹٫۶۰ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۸۶٫۴ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۵٫۶۵ قرار گرفته است که فعلا این سطح حمایت مانع از ریزش بیشتر قیمت شده است که در چارت به وضوح مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

ذر چارت پایین زمانیکه قیمت نفت خام سبک آمریکا در روز ۲۰ مارس ۲۰۲۰ نتوانست از این سطح حمایت عبور کند با افزایش روبرو شد و این عدم توانایی قیمت برای بار دوم در شکست این سطح حمایت می تواند باعث افزایش ملایم قیمت به سوی سطح مقاومت ۲۳٫۵۵ شود و بعد از آن دوباره شاهد کاهش قیمت باشیم. این در حالی است که امروز اگر به هر دلیلی سطح حمایت ۱۹٫۶۰ شکسته شود که البته برای امروز کمی بعید به نظر می رسد می تواند زمینه را برای فرود قیمت به سطح ۱۷٫۴۱ فراهم آورد.

در بررسی چارت یک ساعته نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا به بالای الگوی مثلث رسیده است که این خود نشاندهنده افزایش قیمت به سوی سطح ۲۸ می باشد و بررسی الگوی امواج الیوت از پیشرفت موج c یعنی سومین موج از یک الگوی تخت نامنظم حکایت دارد. بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نیز از این موج به تارگت های ۲۲٫۸۴ و ۲۵٫۰۵ اشاره دارد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM0) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۲۶٫۸۸ افزایش داشته باشد و چنانچه این سطح مقاومت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۷٫۹۸ خواهد شد و این موضوع را در چارت تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۲۴٫۲۸ نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت ۲۴٫۲۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۲۳٫۶ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۵۹٫۳۴ قرار گرفته است و این آخرین بخش از این موج از سطح ۳۲٫۸۷ (بالاترین سطح ۲۰ مارس ۲۰۲۰) می باشد که می تواند به پنج موج کوچک تر تقسیم شود. این ساختار نشاندهنده آن است که موج C رو به پایان است و پنج موج کوچک در درون یک الگوی گوه یا کنج (Wedge) در حال شکل گیری است که می تواند بیانگر وارونه شدن بزودی روند نزولی باشد.

واگرایی افزایشی قیمت در اندیکاتور RSI در چارت یک ساعته نیز تایید کننده خسته شده روند نزولی است و برای یکی دو روز آینده به احتمال زیاد شاهد افزایش های قابل توجه در قیمت باشیم. از این رو برای امروز چنانچه سطح مقاومت ۲۷٫۹۸ شکسته شود می تواند قیمت را تا سطح ۳۰٫۱۱ بالا برساند که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی قرار گرفته است.

این در حالی است که اگر به هر دلیلی سطح حمایت ۲۴٫۲۸ شکسته شود که البته این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد می تواند منجر به کاهش قیمت محدود به سطح حمایت ۲۱٫۹۹ شود که در چارت مربوطه به وضوح قابل مشاهده می باشد.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال در بالای سطح ۲۴٫۷۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۷۵٫۶۰) تثبیت شده است و از این رو شانس تقویت قیمت به سوی سطح ۳۰٫۱۰ دلار در هر بشکه یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی زیاد است. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن