تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود در صورتیکه امروز آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا پایین تر از حد پیش بینی ها اعلام شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۶۴۳ افزایش یابد.

این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۱۵۷۶ و شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۰۶ در چارت پایین به وضوح نشان داده است. همانگونه که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۱۷۰۲ به ۱۴۵۰ تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال سطح مقاومت بعدی قیمت جهانی اونس طلا بر روی ۱۶۴۳ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود موجب تایید استمرار روند صعودی آغاز شده از سطح ۱۴۵۰ به سوی سطوح ۱۶۶۸ و ۱۷۰۲ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۵۷۶ به هر دلیلی با قدرت شکسته شود منجر به تضعیف قیمت آن به سوی سطح ۱۴۵۰ خواهد شد.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت جهانی اونس طلا ممکن است برای تکمیل کردن موج b خود را تا سطح ۱۶۵۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی از روند صعودی ۱۰۴۵ به ۱۷۰۲) برساند و بعد از آن پیش بینی می شود که در موج نزولی c وارنه شود و از نزدیکی سطح مقاومت ۱۶۵۶ به نرخهای پایین کاهش یابد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از منظر تحلیل بنیادی امروز انتظار می رود قیمت جهانی اونس طلا تا قبل از خبر اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در روند خنثی به حرکت خود ادامه دهد و همچنان در انتظار اعلام این خبر باقی بماند و بازار به این خبر توجه ویژه ای خواهد داشت و این خبر می تواند پتانسیل لازم برای حرکت قیمت جهانی اونس طلا را فراهم آورد و در این میان، بی شک، اخبار اشتغال ماهیانه آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد. امروز گزارش ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا برای ماه مارس ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد.

در تعیین وضعیت اشتغال یکسری از مولفه های بازار کار مورد مطالعه قرار می گیرند: نرخ بیکاری، درصد تعداد بیکاران جامعه را نشان می دهد،  NFP ، تعداد شاغلانی را که به صورت نیمه وقت و تمام وقت در بخش خصوصی و یا دولتی مشغول بکار هستند و حقوق دریافت می کنند، را معین می کند، ساعات کار هفتگی، نشان دهنده ساعات کار کارکنان در طول هفته و در بخش غیرکشاوزی است و سرانجام، میانگین دستمزد ساعتی نیز دیگر مولفه اشتغال است که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

می توان گفت گزارش اشتغال در ایالات متحده، یکی از خبرهایی است که واکنش بازار اونس طلا را بدنبال دارد، معامله گران اولین جمعه هر ماه در انتظار اعلام گزارشی هستند که مربوط به ماه پیش از آن است. با بررسی آن بسیاری از معامله گران پوزیشنهای معاملاتی خود را تغییر می دهند و بسیاری نیز از فرصت بدست آمده برای سرمایه گذاری بهره مند می شوند و حتی بسیاری از کسانی که در بازار فعالیت دارند، بخش مناسب برای سرمایه گذاری را شناسایی می کنند.

هر چند مهمترین قسمت این گزارش، تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه است، اما روند حرکت حقوق و دستمزدها، نیز یکی از مواردی است که بازار به آن توجه خاصی دارد. برای امروز انتظار می رود، تعداد فرصتهای شغلی بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه مارس از رقم قبلی ۲۷۳۰۰۰ به ۱۰۰۰۰۰- کاهش یابد و میانگین درآمدهای نقدی ساعتی از رقم قبلی %۰٫۳ به  %۰٫۲ و میانگین درآمدهای نقدی سالیانه همانند رقم قبلی %۳٫۰۰ اعلام شود. برای نرخ بیکاری آمریکا نیز پیش بینی می شود در ماه مارس از رقم قبلی %۳٫۵ به %۳٫۸ افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا