تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK0) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۲٫۸۴ دلار در هر بشکه را لمس کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۲۱٫۴۸ کاهش داشته باشد که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج c از سطح ۱۹٫۲۷ تشکیل شده است و این موج بخشی از یک الگوی صاف گسترش یافته از سطح ۱۹٫۴۶ است و سقوط عمیق قیمت به خاطر برخورد به سطح مقاومت ۲۷٫۲۶ به اندازه کافی خوب است تا تأیید تکمیل این موج در این سطح را به ما نشان دهد.

همانگونه که در چارت دیده می شود فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت دیگر در سطح ۲۷٫۷۳ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۵۴٫۵۰ به ۱۹٫۴۶) مهر تایید دیگری بر تکمیل شدن این موج زده است. از نظر تحلیل تکنیکال کل الگوی صاف می تواند به عنوان موج بزرگ تر ۴ در نظر گرفته شود که با موج فعلی ۵ می تواند کل آن را وارونه کند و تعداد امواج در چارت روزانه تصویری واضح تر از نمودار را به ما نشان می دهد.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج های بخشی از موج بزرگ تر C از سطح ۶۵٫۶۵ محسوب می شوند و موج C می تواند قیمت را تا حدود سطح ۱۹٫۶۰ پایین بکشاند اگر تبدیل به موج پنجم شکست خورده باشد یا در صورت افزایش زیاد می تواند تا سطوح ۱۱٫۲۷ و ۷٫۴۷ برسد.

در چارت پایین خط روند رسم شده از کف موج ۱ و موج ۳ نشاندهنده سناریوی نزولی قیمت است و بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن از موج (C) از سطح ۶۶٫۴۳ بیانگر تارگت ۱۰٫۵۴ می باشد که این سطح مابین نرخهای ۱۱٫۲۷ و ۷٫۴۷ قرار گرفته است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM0) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۲۷٫۱۲ کاهش یابد و این موضوع را تکمیل شدن موج افزایشی قیمت از سطح ۲۱٫۶۵ (پایین ترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۲۰) نشان داده است.

به باور ما موج افزایشی قیمت در قالب موج IV یعنی چهارمین موج از یک چرخه پنج موجی از سطح ۷۱٫۷۵ (بالاترین سطح ۸ ژانویه ۲۰۲۰) شکل گرفته است و قویا پیش بینی می شود که در این موج قیمت در موج V کاملا وارونه شود و در مسیر کاهشی قرار گیرد.

در چارت به باور ما موج IV ظاهرا حالت اصلاحی را به خود گرفته است و می تواند به سه موج کوچک تر تقسیم شود و همانطور که در چارت پایین دیده می شود موج سوم یعنی موج c در حوالی خط روند نزولی رسم شده به پیک و سقف قیمت خود رسیده است. عدم موفقیت قیمت در شکسته شدن خط روند نشانگر پایدار بودن روند نزولی است که احتمالا به سوی سطح حمایت ۲۲٫۷۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از موج III) حرکت خواهد کرد.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۳۲٫۰۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی) قرار گرفته است که اگر به هر دلیلی شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود می تواند باعث تقویت قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۳۴٫۲۴ شود.

در بررسی چارت روزانه تجزیه و تحلیل الگوی امواج الیوت ویو بسیار واضح تر به نظر می رسد و نشان می دهد که موج V تازه آغاز شده است و در نهایت ممکن است به سوی سطح ۱۶٫۰۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی بزرگ C از سطح ۷۵٫۶۰) حرکت کند.

تنها بخش گیج کننده آن است که دو موج II و موج IV شارپی و تند هستند و آیا این بدان معنی است که موج IV ممکن است بیشتر از حد انتظارات به طول بیانجامد؟ مانند قرار گرفتن قیمت در درون یک روند خنثی مابین ۲۴٫۷۳ و ۳۶٫۲۱ دلار در هر بشکه برای چند هفته؟

برای دستیابی به نتیجه گیری بهتر باید منتظر ماند و نوسانات قیمت نفت برنت دریای شمال را در چارت مشاهده کرد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن