تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۶۴۳ افزایش یابد و چنانچه این سطح مقاومت شکسته شود می تواند باعث تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۶۶۸ شود که در نمودار زیر دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۱۷۰۲ به ۱۴۵۰ تشکیل شده است و چنانچه از بالا این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود می تواند تاییدی در جهت استمرار روند صعودی آغاز شده از سطح ۱۴۵۰ به سوی سطوح ۱۶۶۸ و ۱۷۰۲ باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

این در حالی است که عدم توانایی قیمت در شکست این سطح مقاومت ۱۶۴۳ می تواند نشانه ی در جهت شکل گیری سقف دو قلو در اطراف سطح مقاومت ۱۶۴۳ باشد که می تواند در صورت شکست سطح حمایت ۱۶۰۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) تارگت ۱۵۷۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) را نمایان سازد. از منظر تحلیل تکنیکال شکسته شدن سطح ۱۵۹۵ به معنای وارونه یا معکوس شدن روند صعودی خواهد بود.

در بررسی چارت روزانه با توجه به شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۰۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۰۴۵ به ۱۷۰۲) احتمال افزایش قیمت تا سطح مقاومت بعدی ۱۶۵۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی) وجود دارد.

بررسی امواج الیوت ویو از سطح ۱۰۴۵ به روشنی بیانگر تکمیل شدن چرخه امواج اصلاحی است و ممکن است در موعد مقرر قیمت جهانی اونس طلا دو مرتبه سطح حمایت ۱۴۵۱ را تاچ کند اما پیش از آن تا زمانیکه قیمت جهانی اونس طلا در بالای سطوح حمایت ۱۶۰۶ و ۱۵۹۵ تثبیت شده است احتمال افزایش قیمت آن به سوی سطوح مقاومت ۱۶۴۳ و ۱۶۵۶ وجود دارد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی تقاضا برای خرید اونس طلا به دلیل نگرانی از تبعات اقتصادی ویروس کرونا فعلا رو به افزایش است اما تقویت ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار و رشد شاخص های بورس در بازار سهام بین الملل مانع از رشد بیشتر قیمت جهانی اونس طلا شده است.

ویروس کرونا که اواخر سال گذشته میلادی شیوع آن از کشور چین بود تا کنون اقتصاد جهانی را فلج کرده است و بازار جهانی اونس طلا فعلا در کوتاه مدت در وضعیت خوبی قرار دارد و به دلیل تقاضا برای سرمایه گذاری های امن تا زمانیکه قیمت آن در بالای سطوح حمایت ۱۶۰۶ و ۱۵۹۵ قرار دارد در حال افزایش به سوی سطح مقاومت ۱۶۴۳ است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا