تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۶۴۳ اصلاح کند و این موضوع را عدم توانایی قیمت در چارت پایین در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۶۶۸ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۸۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۱۷۰۲ به ۱۴۵۰ تشکیل شده است. از نظر تحلیل تکنیکال دسته بندی موج افزایشی قیمت از سطح ۱۴۵۰ دشوار است زیرا این حرکت می تواند بخشی از موج اصلاحی بزرگ از سطح ۱۷۰۲ باشد یا از سرگیری روند صعودی پیشین باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۶۶۸ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۷۰۲ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۶۴۳ با قدرت شکسته شود منجر به  تضعیف قیمت به سوی سطح ۱۶۰۶ خواهد شد.

بررسی چارت یک ساعته در چارت روزانه نشان می دهد اگر قیمت در بالای سطح ۱۶۵۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی از روند صعودی ۱۰۴۵ به ۱۷۰۲) تثبیت شود می تواند تمایلات بازار را افزایشی کند و بعد از تشکیل حرکت اصلاحی و نوسانات قیمت در اطراف سطح ۱۶۵۶ شانس افزایش مجدد قیمت به سوی سطح ۱۷۰۲ وجود دارد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی با کاهش تلفات ابتلا به ویروس کرونا ارزش دلار آمریکا و شاخص های بازارهای بورس شاهد افزایش بوده است و به همین خاطر قیمت جهانی اونس طلا امروز شاهد اصلاح به سوی سطح حمایت ۱۶۴۳ بوده است و از بالاترین رقم ۴ هفته اخیر خود فاصله گرفته است.

اما باید توجه داشت که بانک های مرکزی جهان در حال روی آوردن به سیاست های تسهیل کمّی (QE) یا خرید قابل توجه اوراق قرضه و دیگر دارایی ها هستند تا نقدینگی بیشتری را به اقتصادهای ملی تزریق کنند و تمام گام های لازم را برای جلوگیری از تشدید تبعات ویروس کرونا به کار گرفته اند که این مساله بعد از تشکیل حرکت اصلاحی نزولی از نزدیکی سطح مقاومت ۱۶۶۸ باعث تقویت تقویت مجدد قیمت جهانی اونس طلا خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا