تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن مابین نرخهای ۱۶۴۳ و ۱۶۶۸ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانگونه که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی مابین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴  درصدی از روند نزولی ۱۷۰۲ به ۱۴۵۰ تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در حرکت صعودی در صورتیکه از بالا سطح مقاومت ۱۶۶۸ با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش تا سطح ۱۷۰۲ صادر خواهد کرد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۶۴۳ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۱۶۰۶ می شود.

از این رو باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۱۶۴۳ یا ۱۶۶۸ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت جهانی اونس طلا را نشان می دهد زیرا کاهش اخیر قیمت آن از سطح ۱۷۰۲ می تواند به پنج موج تقسیم شود و افزایش اخیر از سطح ۱۴۵۰ ممکن است در موج (b) یا موج ۲ صورت گرفته باشد.

در میان مدت هر دو موج (b) و موج ۲ می توانند قیمت را تا حدود سطح ۱۴۵۰ پایین بکشانند. در بررسی چارت روزانه قیمت جهانی اونس طلا نتوانسته از سطح مقاومت ۱۶۵۶ با قدرت عبور کند و بالای آن تثبیت شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی از روند صعودی ۱۰۴۵ به ۱۷۰۲ تشکیل شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

این عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۶۵۶ خود به معنای تکمیل شدن موج اصلاحی افزایشی در برخورد به سطح حمایت ۱۴۵۱ می باشد و پیش بینی می شود قیمت جهانی اونس طلا به سوی سطح ۱۶۰۶ کاهش داشته باشد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی انتشار اخبارهای مبنی بر کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کانون های اصلی شیوع موجب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شده است و قیمت جهانی اونس طلا از بالاترین رقم حدود یک ماه اخیر فاصله گرفته است. در حال حاضر قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی به حرکت خود مابین نرخهای ۱۶۴۳ و ۱۶۶۸ ادامه می دهد و در نتیجه شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا