تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

سرانجام اتفاقی که در انتظار آن بودیم رخ داد و پس از دو ماه هر اونس طلا بالای ۱۳۶۰ معامله شد و تا این لحظه، روند افزایش قیمت همچنان ادامه دارد. خوانندگانی که این بخش و گزارش های تحلیلی اونس طلا را هر روز دنبال می کنند احتمال عبور قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۳۴۷ را بارها و بارها در گزارشات قبلی مشاهده کرده اند و قبلا نیز گفتیم که خط ۱۳۴۷ مقاومت بسیار مهمی است و قطعا واکنش خریداران را در پی دارد .

به عبارتی وضعیت تکنیکی موجود در بازار اوضاع بنیادی را تحت الشعاع  قرار خواهد داد و چنانچه شکسته شود می تواند قیمت را تا هدف ۱۳۵۹ برساند و دیدیم که دیروز دقیقا چنین اتفاقی افتاد و امروز صبح نیز تا سطح ۱۳۷۲ بالا آمد.

عواملی چون خریدهای صندوق سرمایه گذاری اسپایدر و افزایش تنش ها در مصر که تقاضا را برای طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن افزایش می دهند نیز به تقویت اونس طلا کمک کرده اند. در بازار طلای فیزیکی شانگهای چین هر اونس طلا با پریمیوم ۲۴ دلاری نسبت به قیمت لندن به فروش می رود که نشانه رونق بازار و افزایش چشمگیر خریدهای فیزیکی است.

به اعتقاد من با توجه به اینکه سطح مقاومت ۱۳۵۹ شکسته شده حرکت صعودی تا سطح ۱۳۸۶ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پیش خواهد رفت و پس از آن می بایست در صورت عبور قیمت از ۱۳۸۶ هدف بعدی را سطح ۱۴۱۳ در نظر گرفت و در واقع از آنجایکه پس از سطح ۱۳۵۹ مقاومت خاصی در مقابل اونس طلا نخواهد بود، بنابراین امکان صعود بیشتر به سطح ۱۳۸۶ وجود خواهد داشت که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

در چارت زیر کاملا به وضوح مشخص است که سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (۳) قرار داشت که این موج صعودی ، قیمت اونس طلا را از سطح ۱۳۱۵٫۹۴ ( پایین ترین سطح روز ۱۴ اوت) تحت تاثیر خود قرار داده است.

از ویژگی های این موج آن است که معمولا از نوسانات قدرتمند افزایشی برخوردار است و سریعا می تواند خود را به سطح ۱۳۸۶ برساند و همانطور که اشاره شد حتی می توان در این موج ، صعود قیمت اونس طلا تا مرزهای ۱۴۰۰ و ۱۴۱۳ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) را نیز پیش بینی کرد.

بنابراین ما از هم اکنون تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت ۱۳۵۹ و ۱۳۵۰ قرار دارد ، روند افزایشی را برای اونس طلا ادامه دار پیش بینی می کنیم که این افزایش قیمت در نمودار زیر در موج (۳) از موج افزایشی (c) مشاهده می شود.

سطح حمایت اولیه نیز بر روی نرخ ۱۳۵۹ و بعدی در منطقه ۱۳۵۰ تشکیل شده است و از آنجاییکه قیمت در بالای این سطوح قرار دارد، همانطور که گفته شد احتمال افزایش بیشتر قیمت جهانی اونس طلا به سوی سطح ۱۳۸۶ وجود دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا