تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز تنها در صورتیکه قیمت بتواند به بالای سطح مقاومت ۱۰۸٫۰۹ دلار/بشکه برسد می تواند هدفهای دیروز یعنی منطقه ۱۰۸٫۶۸ و ۱۰۹٫۴۰ را مشخص سازد که این هدفها در نمودار زیر به وضوح نشان داده شده است در غیر این صورت باید در انتظار برگشت قیمت باشیم.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار گرفته است که می بایست حتما شکسته شود تا خریداران وارد بازار شوند در غیر این صورت باید احتیاط کرد. بدین جهت شکست یکی از سطوح ۱۰۸٫۰۹ و ۱۰۶٫۵۰ برای بازار نفت بسیار قابل اهمیت و مهم تحلیل می شود و می تواند آینده وضعیت قیمت را تا حد زیادی مشخص نماید.

در نمودار زیر مشاهده می شود قیمت هر چند در موج افزایشی c یا موج ۳ قرار دارد اما در شکست این سطح مقاومت هنوز موفق نبوده است و تا زمانیکه زیر این سطح قرار دارد هنوز نمی توان با اطمینان بیشتری از ادامه حرکت افزایشی آغاز شده از سطح ۱۰۲٫۲۲ ( پایین ترین سطح روز ۸ اوت) سخن گفت و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۰۶٫۶۰ شکسته شود راهی کاهش تا منطقه ۱۰۵٫۶۰ می گردد.

بنابراین برای امروز شکسته شدن یکی از سطوح ۱۰۸٫۰۹ یا ۱۰۶٫۵۰ محرک های قابل توجهی را برای تعیین جهت قیمت نفت خام سبک آمریکا ایجاد می کند و به نظر می رسد، پتانسیل لازم برای حرکت بازار را با اهداف مشخص شده در اختیار دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال احتمال اینکه امروز سطح حمایت ۱۰۸٫۷۶ دلار/بشکه را لمس کند وجود دارد و چنانچه موفق به شکست این سطح شود می تواند به منطقه ۱۰۷٫۹۶ کاهش یابد که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

تحلیل و بررسی امواج الیوت نشان می دهد پنج موجی که از سطح ۱۰۴٫۵۹ ( پایین ترین سطح روز ۸ اوت) به ۱۱۰٫۰۵ ( بالاترین سطح روز ۱۵ اوت) شروع شده تکمیل گردیده است و در تایید این موضوع می بینیم که اندیکاتور MACD واگرایی منفی صادر کرده است.

بنابراین با در نظر گرفتن سطوح فیبوناچی هدف اولیه قیمت لمس سطح ۱۰۸٫۷۶ می باشد که این تارگت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی تشکیل شده است که به باور ما نمی تواند مانع جدی باشد و در برابر ریزش قیمت ایستادگی کند و در صورتیکه از این سطح نیز عبور کند می تواند هدف ۱۰۷٫۹۶ را نمایان سازد. در حرکت صعودی نیز تنها نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۱۰٫۰۵ موجب تایید استمرار روند افزایشی به سوی منطقه ۱۱۱ دلار/بشکه می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت