تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

از هنگامی که حرکت اصلاحی و نزولی یورو از روز گذشته آغاز گردید روند کاهشی یورو در همان منطقه سفارشات خرید یعنی محدوده نزدیکی ۱٫۳۲۰۰ متوقف شد و سطح حمایت مستحکمی بر روی این منطقه تشکیل داد و دیروز دیدیم که معامله گران سریعا در اطراف منطقه ۱٫۳۲۰۶ وارد خرید یورو شدند و قیمت را تا نرخهای ۱٫۳۳۵۰ و ۱٫۳۳۶۰ بالا بردند.

براساس چارت زیر قیمت یورو با سقف موقت ۱٫۳۳۷۰ و ۱٫۳۳۸۰ مواجه است و باید برای عبور از آن دوباره عقب نشینی کرده و نفس تازه کند. سفارشات فروش بعدی در منطقه ۱٫۳۴۰۰ الی ۱٫۳۴۲۰ قرار دارد. حالا این محدوده تبدیل شده به منطقه سقف و محدوده ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۲۸۰ الی ۱٫۳۲۵۰ منطقه کف قیمت محسوب می شود که عبور از هر کدام سخت است.

اما بدیهی است که هدف قیمت یورو در روزهای آتی همانطور که در نمودار زیر مشخص است با توجه به بازگشت قیمت به بالای سطح  ۱٫۳۳۱۴ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) افزایش تا محدوده ۱٫۳۴۸۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۷۱۱ به ۱٫۲۷۴۰) می باشد که برای تحقق این سناریو می بایست یورو حتما از منطقه مقاومت مستحکم ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۲۰ عبور کند.

برای امروز نیز همانطور که اشاره شد سفارشات خرید یورو به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۲۸۰ و مرحله آخر سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۵۰ چیده شده است و تا آنجا که متوجه شده ام فعلا بزرگان بازار جهانی ارز در هر کاهش یورو ، اقدام به خرید می کنند و هدف قیمتی را ۱٫۳۴۸۲ می دانند البته برای امروز باید مراقب سفارشهای فروش یورو که به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۷۰ و ۱٫۳۳۸۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۴۰۰ تا ۱٫۳۴۲۰ چیده شده اند بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

برای این زوج ارز همچنان در انتظار رسیدن قیمت و تثبیت بالای سطح ۹۸٫۴۳ ( خط کیجون سن در اندیکاتور نمودار زیر) هستیم تا بتواند دو مرتبه به سوی منطقه مهم ۹۸٫۷۵ و ۹۸٫۷۶ ( ابر باریک ایچیموکو) حرکت کند.

معامله گران آسیایی سفارشهای خرید را چیده اند و محدوده نزدیکی ۹۷٫۰۰ بیشترین تراکم سفارشهای خرید را به خود می بیند و سفارشهای فروش امروز نیز دوباره مانند روز گذشته طوری چیده شده است که انتظار می رود به ترتیب در منطقه نزدیکی ۹۸٫۰۰ – ۹۸٫۱۰ و بعدی در منطقه  ۹۸٫۳۰ – ۹۸٫۴۵ الی نهایت ۹۸٫۵۰ معامله گران وارد پوزیشن های فروش شوند .

بدین جهت، این امکان وجود دارد که امروز معامله گران در اطراف نزدیکی ۹۷٫۰۰ اقدام به گرفتن پوزیشن های معاملاتی خرید کرده و در حدود منطقه ۹۸٫۰۰ و ۹۸٫۱۰ الی ۹۸٫۳۰ و ۹۸٫۵۰ تسویه نمایند.

نکته قابل توجه دیگر آنکه، افزایش نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری امریکا با ثبت ۲٫۸۲% به بالاترین حد خود در طی ۲ ساله گذشته رسیده است و در چنین شرایطی که بطور معمول در آن سرمایه گذران تمایل بیشتری به خرید دارایی های وابسته به دلار پیدا می کنند انتظار داریم که حرکت صعودی دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن ادامه داشته باشد و قیمت از نزدیکی سطح حمایت ۹۷٫۰۰ دوباره به سوی منطقه مقاومت ۹۸٫۵۰ تا ۹۸٫۷۵ افزایش یابد و ابر باریک ایچیموکو را لمس کند که در نمودار زیر می بینیم.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

EurJpy :

در این زوج ارز پیش بینی می کنیم چنانچه قیمت بتواند بالای سطح ۱۳۰٫۳۶ بسته شود و حداقل یک کندل ۱ ساعته بالای آن ببندد می تواند به سطح ۱۳۰٫۷۰ ( بالاترین سطح روز پنجشنبه ) دست یابد. همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت در معاملات دیروز یک لحظه به زیر ابر ایچیموکو رسید اما سریعا به بالای آن برگشت که این نشاندهنده پایدار بودن حرکت افزایشی است.

اخیرا گمانه زنی ها از کاهش مالیاتی بر شرکت های ژاپنی جو ریسک پذیری را در بازارهای مالی ژاپن ایجاد کرده است و از آنجاییکه هنوز هم همبستگی شدید میان بازارهای سهام و ارز پایدار است، معامله گران برای تعیین جهت حرکت کراس های ین ژاپن توجه خاصی به تحولات زوج دلار – ین ژاپن و بازارهای سهام جهانی مخصوصا بازارهای سهام ژاپن و آمریکا دارند .

در حال حاضر، رابطه همبستگی میان بازار ارز/ بازار سهام (که در واقع نمایانگر جریان ریسک پذیری و ریسک گریزی است) بخوبی برقرار است و معامله گران به دقت تغییرات  قیمت شاخص اصلی سهام نیکی ژاپن و داوجونز آمریکا را تحت نظر دارند و در چنین شرایطی – استمرار روند ریسک پذیری- به ادامه حرکت صعودی دلار ، یورو ، پوند و سایر ارزهای پربازده نظیر دلار استرالیا ، دلار نیوزلند در مقابل ین ژاپن خواهد انجامید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – ین ژاپن

یوروین ژاپن

GbpUsd :

روند کلی این زوج ارز همچنان صعودی است و پوند به اتکای بازگشت شرایط ریسک پذیری و آمارهای مثبت اقتصادی که اخیرا از انگلیس منتشر شد، رو به تقویت است. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود با تثبیت کامل قیمت در بالای سطح ۱٫۵۵۳۲ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) حرکت صعودی تایید شده است.

در حال حاضر، بیشتر ترجیح می دهیم بر اساس اخبار و آمارهای مثبت اقتصادی انگلیس معامله کنیم و چنانکه دیدیم، مواضع مثبت بانک مرکزی انگلیس و اخبار مثبت اقتصادی و شکسته شدن سطوح مقاومت یکی پس از دیگری تغییر جدی در تمایلات بازار در جهت تقویت مستمر پوند ایجاد کرده است.

به گفته تحلیلگران تکنیکی ما در سایت تحلیل اف ایکس – این زوج ارز در حال تلاش برای عبور از سطح مقاومت کلیدی ۱٫۵۶۵۰ و ۱٫۵۶۷۵ می باشد که اگر بتواند با قدرت به بالای سطوح ۱٫۵۶۵۰ و ۱٫۵۶۷۵ برسد می تواند در آینده نزدیک به ترتیب هدفهای ۱٫۵۷۰۰ و ۱٫۵۷۵۳ ( بالاترین سطح روز ۱۷ ژوئن) و سپس سطح ۱٫۵۷۸۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۶۳۸۰ به ۱٫۴۸۱۴) را نمایان سازد که در نمودار زیر مشخص است.

بنابراین پیش بینی می کنیم پیش از ادامه حرکت صعودی، قیمت در محدوده نرخ ۱٫۵۶۰۰ و ۱٫۵۶۵۰ در روندی خنثی قرار گیرد و پس از آن، برای عبور از سطوح مقاومت مشخص شده تلاش کند که در این صورت هدف ۱٫۵۷۰۰ و ۱٫۵۷۵۳ نمایان خواهد شد. سطوح حمایت نیز به ترتیب در منطقه ۱٫۵۶۰۰ و ۱٫۵۵۷۴ ( بالاترین سطح روز ۸ اوت) و بعد از آن در منطقه ۱٫۵۵۵۰ الی ۱٫۵۵۳۲  قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند