تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

با ادامه تنش در مصر و ایجاد شرایط عدم ثبات امنیتی در منطقه خاورمیانه، آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا ، تضعیف ارزش جهانی ایندکس دلار آمریکا ، خریدهای فیزیکی و در نهایت افزایش موجودی ذخایر صندوق سرمایه گذاری اسپایدر (SPDR)، قیمت اونس طلا همچنان بالاترین سطح خود در طی ۲ ماهه گذشته را تجربه می کند و همین یک موتور محرک کافی است تا روند حرکت بازار فلزات نیز تحت شعاع قرار گیرد و امکان صعود بیشتر برای اونس طلا را فراهم کرده است و در حال حاضر در سشن آسیا قیمت توانسته است که حتی نرخ ۱۳۸۵ را تجربه کند.

خبرهای رسیده نشان می دهند که هفته گذشته مجموع ذخایر طلای صندوق اسپایدر که به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه گذاری معاملات طلای جهان به شمار می رود با ۴ تن افزایش ( معادل ۰٫۴ درصد) به ۹۱۵٫۳۲ تن رسیده که این اولین رشد از ماه نوامبر ۲۰۱۲ به این سو می باشد و به باور ما خریداران طلا از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

از نظر تحلیل تکنیکی نیز همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید قیمت اونس طلا کاملاً در بالای سطح ۱۳۷۴ تثبیت شده است و شکسته شدن سطح مقاومت ۱۳۸۶ راه را برای رسیدن قیمت به سطح ۱۴۰۳ هموار خواهد کرد و در ادامه، احتمال امتداد تا سطح ۱۳۸٫۲ درصدی اصلاحی بر روی نرخ ۱۴۱۳ وجود دارد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی ۳ که از سطح ۱۳۱۵٫۹۴ ( پایین ترین سطح روز ۱۴ اوت) شروع شده است قرار دارد و چشم انداز حرکت همچنان صعودی است و در این مسیر، هدف رسیدن قیمت به نرخ ۱۴۰۳ است و در آینده نزدیک حتی در این موج ممکن است قیمت را تا سطح ۱۴۳۰ ( بر روی سطح فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) بالا بیاورد زیرا معمولا موج ۳ از قدرت بیشتری نسبت به موج قبلی ۱ برخوردار است.

از این رو چنانچه اشاره کردیم قیمت در نرخ ۱۳۸۶ با مقاومت مواجه است و تنها نفوذ قیمت به بالای این نرخ، به معنای شروع یک حرکت افزایشی قدرتمند دیگر است .

بدین ترتیب در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید طلا از نرخ بالاتر ۱۳۸۶ وارد عمل خواهند شد. سطح حمایت اولیه نیز بر روی منطقه ۱۳۷۴ و ۱۳۷۰ قرار دارد که نبایستی شکسته شود اما چنانچه شکسته شود حمایت بعدی بر روی نرخ ۱۳۵۷ تشکیل خواهد شد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا