تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

علیرغم ادامه تنش در منطقه خاورمیانه (مخصوصا در مصر) و نگرانی ها از عرضه نفت لیبی و عراق ادامه قدرتمند حرکت صعودی نفت خام سبک آمریکا هنوز به شکسته شدن سطح مقاومت ۱۰۸٫۲۲ دلار/بشکه منجر نشده است و قیمت همچنان در زیر این سطح قرار دارد که در نمودار زیر مشخص است.

باید توجه داشت که برای تشکیل حرکت صعودی می بایست قیمت حتما در بالای سطح ۱۰۸٫۲۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تثبیت شود و برای تغییر روند حرکت لازم است تا قیمت بتواند حداقل ۱ الی ۲ ساعت بالای آن تثبیت شود تا هدف ۱۰۹٫۲۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را نمایان سازد اما اگر موفق به شکست سطح مقاومت ۱۰۸٫۲۲ نشود فضا برای حرکت اصلاحی و نزولی به سطح ۱۰۶٫۰۲ وجود دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از سطح ۱۰۵٫۰۳ به ۱۰۹٫۲۱) قرار دارد.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c قرار گرفته که این موج از سطح ۱۰۵٫۰۳ ( پایین ترین سطح روز ۱۲ اوت) شروع شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال موج c به پایان رسیده است و قیمت می تواند تمامی حرکت افزایشی اخیر خود را که از سطح ۱۰۲٫۲۲ ( پایین ترین سطح روز ۸ اوت) بدست آورده بود به نرخهای بازگردد و اولین هدف را می توان بر روی ۱۰۶٫۰۲ در نظر گرفت. در حرکت صعودی نیز همانطور که گفتیم تنها در صورت صعود قیمت نفت خام سبک آمریکا به بالای نرخ ۱۰۸٫۲۲ احتمال شروع حرکت صعودی به سطح ۱۰۹٫۲۱ دلار/بشکه وجود دارد که در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت با سطح مقاومت ۱۱۰٫۸۰ دلار/بشکه از موج افزایشی c مواجه است و برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۰۹٫۵۴ یک پول بک و اصلاح قیمتی داشته باشد.

در حقیقت این سطح قبلا به عنوان سطح مقاومت بود که انتظار داریم دو مرتبه به سطح ۱۰۹٫۵۴ برگردد. به باور ما از آنجاییکه از سطح ۱۰۴٫۵۹ ( پایین ترین سطح روز ۸ اوت) مخصوصا پس از نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۰۹٫۵۴ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۱۳٫۶۱ به ۹۶٫۳۸) هیچ حرکت اصلاحی و عقب نشینی نداشته ایم ، از این رو برای امروز راه برای شروع یک حرکت اصلاحی و بازگشتی به سوی سطح ۱۰۹٫۵۴ هموار شده است.

در حرکت صعودی نیز تنها تثبیت و تایید قیمت بالای سطح ۱۱۰٫۸۰ می تواند راه را برای شروع حرکت افزایشی به سوی سطح ۱۱۲٫۲۰ دلار/بشکه ( بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) هموار کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت