تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده

EurUsd

در زوج EurUsd به رغم عدم وجود محرّک بازار ، نشانه هایی از تغییر روند بازار به حرکت صعودی در کوتاه مدت دیده می شود. با توجه به آمار مثبت از بخش صنعتی آلمان ، برای امروز خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته و سفارشهای خرید یورو به ترتیب در منطقه ۱٫۳۱۲۰ الی ۱٫۳۱۰۰ می تواند فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید یورو باشد.

از این رو فعلا سفارشهای خرید یورو در مقابل دلار در چند مرحله به ترتیب در منطقه ۱٫۳۱۳۰ و ۱٫۳۱۰۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۰۷۰ و نهایت در محدوده ۱٫۳۰۶۰ الی ۱٫۳۰۵۰ چیده شده اند. بنابراین برای امروز همچنان در انتظار ادامه حرکت صعودی قیمت یورو هستیم و هر چند برخی از سفارشات فروش در نزدیکی سطح ۱٫۳۲۰۰ به چشم می خورند اما احتمال شکسته شدن آن  وجود دارد که در این صورت اگر این شکست تایید شود، هدف بعدی رسیدن به نرخ ۱٫۳۲۴۲ ( بالاترین سطح روز ۱ مه ) خواهد بود اما به هر حال پیشنهاد می کنیم که امروز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۰۰ نسبت به تسویه معاملات خرید یورو اقدام نماید.

GbpUsd

برای امروز انتظار خبر نسبتا مهمی را از انگلیس داریم که پوند قطعا به آنها توجه خواهد کرد. بانک مرکزی انگلستان تا دقایقی دیگر در ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران تشکیل جلسه خواهد داد و این بانک نیز احتمالا نرخ بهره و برنامه بودجه خرید دارایی ها را تغییر نخواهد داد که اگر چنین شود بیانیه ای نیز منتشر نخواهد شد و بنابراین خبر خاص و مهمی نخواهد بود ، اما مسئله اینجاست که تاریخچه بانک مرکزی انگلستان نشان داده که این نهاد گاها خارج از انتظار بازار عمل می کند و تغییرات ناگهانی دیده شده به همین دلیل تا آخرین لحظه نمی توان اظهار نظر قطعی کرد . مسئله دیگر که همواره باید در تحلیلهای پوند مورد توجه قرار گیرد مسئله شاخص جهانی دلار است .

قیمت جهانی دلار در معاملات امروز تا بدین لحظه در حدود ۸۱٫۷۸ پایین آمد و از آستانه ۸۳٫۲۷ به اندازه کافی دور شده است . در صورتی که این روند کاهشی شاخص دلار به زیر ۸۱٫۶۰ ادامه پیدا کند ، عامل مهمی برای کمک به تقویت پوند خواهد بود  زیرا همانطور که در نمودار پایین مشخص است ، در حرکت نزولی شاخص جهانی دلار آمریکا (DXY) تنها شکسته شدن سطح ۸۱٫۶۰ موجب کاهش قیمت به سوی حمایت ۸۰٫۷۲ خواهد شد که این سطح مماس با خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۷۲٫۶۹ ( پایین ترین سطح روز ۴ مه ۲۰۱۱ ) می باشد و خریداران پوند در محدوده ۱٫۵۶۱۰ وارد بازار خواهند شد و قیمت را به ترتیب تا ۱٫۵۶۵۰ ، ۱٫۵۶۹۰ و ۱٫۵۷۰۰ الی ۱٫۵۶۷۰ و ۱٫۵۶۸۹ پیش خواهند برد.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

 شاخص دلار

UsdChf

در زوج UsdChf   قیمت در زیر خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه تثبیت شده است و از هم اکنون هدف ۰٫۹۲۳۵ ( خط بولینگر باند ۳۰ روزه ) را نشانه گرفته است که بزودی قابل دسترس خواهد بود. برای امروز سفارشات فروش این زوج ارز در منطقه ۰٫۹۴۲۰ الی ۰٫۹۴۳۰ چیده شده اند و پیشنهاد می کنیم در نزدیکی سطح ۰٫۹۳۰۰ نسبت به تسویه فروش اقدام شود. تثبیت قیمت در پایین نرخ ۰٫۹۳۰۰ تاییدی بر استمرار روند نزولی تا ۰٫۹۲۳۵ است.

UsdJpy , EurJpy

برای زوج دلار به ین زاپن  هرگونه بازگشت قیمت به محدوده ۹۸٫۶۰ و ۹۸٫۵۰  می تواند فرصتهایی برای ورود به پوزیشن های خرید مجدد با هدف ۹۹٫۳۰ و ۹۹٫۵۰ الی ۹۹٫۸۰ ایجاد کند. سطوح حمایت مستحکم و قوی در منطقه ۹۸٫۳۲ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته ) و ۹۸٫۲۲ ( خط تنکان سن در اندیکاتور ایچیموکو) قرار دارند.

در زوج یورو به ین ژاپن نیز باید توجه داشت که برای امروز محدوده ۱۲۹٫۳۰ و ۱۲۹٫۲۰ الی ۱۲۹٫۰۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های خرید با هدف ۱۳۰٫۴۰ و ۱۳۰٫۵۰ سپس ۱۳۰٫۷۰ الی ۱۳۰٫۸۰ بوجود خواهد آورد و می بایست به محض رسیدن به این منطقه با احتیاط بیشتری عمل کنیم زیرا سطوح مقاومت این زوج ارز در این منطقه قرار گرفته اند.

AudUsd , UsdCad

 در زوج دلار استرالیا – دلار آمریکا منطقه ۱٫۰۲۰۰ و ۱٫۰۱۸۰ الی ۱٫۰۱۵۰ مهمترین محدوده حمایت است و در این منطقه فرصتهایی خوبی برای ورود به پوزیشن خرید با هدف نزدیکی سطح ۱٫۰۲۶۰ ایجاد خواهد شد . ارز رایج این سه کشور استرالیا ، کانادا و نیوزلند هبستگی بالایی به طلا و نفت دارند و به همین دلیل این سه ارز را نماینده  بازار کالا در بازار ارز می نامند Commodity currency)  به همین خاطر هنگام معامله بر روی این ارزها همواره باید نیم نگاهی نیز به وضعیت بازار کالا داشت .

در زوج دلار آمریکا – دلار کانادا سطح حمایت مستحکمی بر روی سطح محوری برابری ۱٫۰۰۰۰ تشکیل شده است و  با توجه به اینکه این زوج ارز همبستگی بالایی با قیمت نفت دارد ، در چنین وضعیتی ظاهرا بازیگران بزرگ بازار برای روشن تر شدن اوضاع بهترین پوزیشن را صبوری می دانند تا یکی از سطوح ۹۴٫۶۵ یا ۹۷٫۱۷ برای قیمت نفت خام سبک آمریکا شکسته شود .

اگر قیمت نفت بتواند به بالای سطح ۹۷٫۱۷ دلار/ بشکه افزایش یابد، این زوج ارز به زیر سطح روانی ۱٫۰۰۰ کاهش خواهد یافت اما اگر قیمت نفت به زیر سطح ۹۴٫۶۵ دلار/ بشکه  کاهش یابد، می توان نسبت به تشکیل کف قیمت این زوج ارز در منطقه نزدیکی سطح ۱٫۰۰۰۰ امیدوار بود که می تواند هدفهای بالای ۱٫۰۶۰۰ ( بالاترین سطح روز گذشته ) را نمایان سازد. بنابراین می بایست ابتدا در انتظار تعیین جهت حرکت قیمت نفت برای این زوج ارز بمانیم.