تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که معیار عملکرد دلار را در برابر سبدی از شش ارز معتبر بین المللی دیگر نشان می دهد انتظار داریم که قیمت آن در هفته جاری دوباره سطح مقاومت ۸۱٫۷۸ را لمس کند و چنانچه بتواند از این سطح عبور کند هدف ۸۲٫۳۵ را نمایان می سازد.

در نمودار زیر مشخص است که حرکت کاهشی کوتاه مدتی که از سطح ۸۴٫۷۵۳ ( بالاترین سطح روز ۹ جولای) شروع شده تکمیل گردیده است و به باور ما این حرکت در پنج موج کوچکتر یعنی موجهای a , b , c , d , e شکل گرفته است.

با نگاهی دقیق تر به نمودار زیر می توان متوجه شد که این حرکت پنج موجی پس از برخورد قیمت به اطراف سطح حمایت ۸۰٫۹۵ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از سطح ۷۸٫۶۰ به ۸۴٫۷۵) کامل شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش ۸۴٫۷۵ به ۸۰٫۸۶ سطح مقاومت قیمت بر روی مقاومت ۸۱٫۷۸ را نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی تشکیل شده که موقتا مانع از افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت ۸۲٫۳۵ گردیده است.

در سناریوی نزولی قیمت نیز برای ادامه این حرکت کاهشی می بایست قیمت در زیر نرخ ۸۰٫۸۶ تثبیت گردد تا شتاب حرکت نزولی بیشتر گردد در غیر این صورت تا زمانیکه قیمت در بالای این سطح قرار دارد احتمال لمس دوباره سطح مقاومت ۸۱٫۷۸ وجود دارد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

بنابراین همانطور که اشاره شد در هفته جاری بسته شدن قیمت در بالای سطح ۸۱٫۷۸ تاییدی برای امتداد حرکت افزایشی خواهد بود و در حرکت صعودی چنانچه قیمت ایندکس دلار آمریکا از سطح ۸۱٫۷۸ عبور کند تا رسیدن قیمت به ۸۲٫۳۵ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) سطح مقاومت دیگری دیده نمی شود که در نمودار زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس