تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

همچنان قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا در روندی خنثی بین سطوح ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۴۰۰ معامله می شود و فعلا نتوانست به بالای ۱٫۳۴۰۰ یا به پایین ۱٫۳۳۰۰ برسد و کماکان سردرگم در این منطقه باقی مانده و نه می داند باید بالا برود و نه پایین به هر حال شکست یکی از سطوح ۱٫۳۴۲۰ و ۱٫۳۳۰۰ جهت بازار را مشخص خواهد کرد.

در این زوج ارز اگر دقت بفرمایید همانطور که قبلا نیز بارها خدمتتان عرض کردم نوسانات یورو فقط دست بازیگران کوتاه مدت است یعنی در نزدیکی سطح ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۲۸۰ می خرند و در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۷۰ و ۱٫۳۳۸۰ و ۱٫۳۴۰۰ می فروشند .

برای همین قیمت فعلا روند خنثی  را تجربه می کند اما همچنان هدف ۱٫۳۴۷۱ (بر روی خط بولینگر باند ۳۰ روزه) و سطح ۱٫۳۴۸۲ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۷۱۱ به ۱٫۲۷۴۰) را نشانه گرفته است که برای تحقق این سناریو حتما می بایست قیمت به بالای منطقه ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۲۰ برسد تا سیگنال خرید قطعی صادر شود.

این منطقه یعنی سطوح ۱٫۳۳۰۰ الی ۱٫۳۲۵۰ باید حمایت خوبی باشد و از کاهشهای بیشتر جلوگیری نماید . به هر حال باید دید کف قیمت بصورت عملی کجاست؟ منطقه ۱٫۳۳۰۰ یا ۱٫۳۲۸۰ یا ۱٫۳۲۵۰؟

آیا قصد دارد بالای ۱٫۳۴۲۰ تثبیت شود و یا نه حتی برگشت به زیر ۱٫۳۳۰۰ را هم دارد؟ بسیاری از تحلیلگران بین المللی اعتقاد دارند که کف قیمت در همین منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۲۸۰ الی نهایت ۱٫۳۲۵۰ می باشد و چنانچه یورو  بتواند از منطقه سفارشات فروش یعنی سطوح ۱٫۳۳۷۰ و ۱٫۳۳۸۰ و۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۲۰ عبور کند راه را برای پیشروی بیشتر تا هدف ۱٫۳۴۷۱ و ۱٫۳۴۸۲ نمایان خواهد کرد.

لازم به ذکر است که برای امروز همچنان سفارشهای خرید معامله گران حرفه ایی در نزدیکی منطقه ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۲۸۰ الی ۱٫۳۲۵۰ و سفارشات فروش نیز در دو منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۷۰ و ۱٫۳۳۸۰ و مرحله بعدی فروش در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۰۰ تا ۱٫۳۴۲۰ قرار دارند که روز جمعه نیز یادآوری نمودم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

هنوز جهت کلی این زوج ارز کاملاً مشخص نشده است و دامنه حرکت مابین نرخهای ۹۷٫۰۰ و ۹۸٫۵۰ است اما همچنان رسیدن قیمت به سطح ۹۸٫۴۳ ( خط کیجون سن) و منطقه ۹۸٫۷۵ ( ابر باریک ایچیموکو) مد نظر است که انتظار داریم دیر یا زود این منطقه لمس شود.

در حرکت نزولی امروز سفارشهای خرید بسیار زیادی روی منطقه ۹۷٫۳۰ تا ۹۷٫۰۰ قرار دارند که عبور از این محدوده با سختی صورت خواهد گرفت و از بالا نیز امروز سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۹۸٫۱۰ و ۹۸٫۳۰ چیده شده اند که اگر از این منطقه عبور کند آن وقت هدف بعدی همان منطقه ۹۸٫۴۳ و ۹۸٫۷۵ خواهد بود که گفتیم .

همانطور که در نمودار زیر مشخص است الگوی افزایشی بوجود آمده در کندل استیک روزانه همچنان حرکت افزایشی را تحت تاثیر خود قرار داده است. اما جدای از این ، رفتار این زوج ارز نسبتا آرام بوده است که حکایت از انتظار شدید معامله گران برای انتشار صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا (FOMC) دارد.

صورتجلسه این نشست مطابق معمول بیست روز  پس از برگزاری آن منتشر می شود که این هفته روز چهارشنبه زمان آن است. گاهی اوقات در این صورت جلسه ها مسائلی مطرح می شود که در بیانیه رسمی و یا سخنان مقامات فدرال رزرو بیان نشده و به همین دلیل این خبر جزء اخبار تاثیر گذار بر تمامی بازارها مخصوصا این زوج ارز محسوب می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

EurJpy :

در این زوج ارز برای امروز از نوع چیدمان سفارشهای خرید می توان اینطور استنباط کرد که این زوج با توجه به اینکه در بالای سطح ۱۳۰٫۳۶ ( خط کیجون سن) بسته شده است در مسیر افزایشی قرار دارد و هنوز هم احتمال استمرار حرکت صعودی پابرجاست مخصوصا اینکه امروز سفارشات خرید به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱۲۹٫۷۰ و ۱۲۹٫۶۰ چیده شده اند و حتی برخی از معامله گران حرفه ای این بازار می گویند که سفارشهای خرید بعدی روی منطقه ۱۲۹٫۴۰ و ۱۲۹٫۳۰ قرار دارد.

از این رو ، حتی رسیدن به نزدیکی این سطوح فقط فرصتی را برای ورود به پوزیشن های خرید با هدف ۱۳۱٫۰۰ و ۱۳۱٫۱۰ فراهم خواهد آورد و حتی ممکن است با شکست سطح ۱۳۱٫۱۰ بتواند تا منطقه ۱۳۱٫۵۵ ( بالاترین سطح روز ۵ اوت) تقویت شود اما بدلیل اینکه امروز مقداری از سفارشات فروش در حدود منطقه ۱۳۱٫۰۰ و ۱۳۱٫۱۰ قرار دارند پیشنهاد می کنیم که در همین نزدیکی این منطقه از پوزیشن های خرید خارج شوید و بعد بهتراست منتظر ماند و دید که آیا قیمت می تواند با قدرت از سطح ۱۳۱٫۱۰ عبور کند؟

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – ین ژاپن

یوروین ژاپن

GbpUsd :

اکنون پوند در وضعیت حرکت خنثی مابین نرخهای ۱٫۵۶۷۵ و ۱٫۵۶۰۰ قرار گرفته است و همانطور که در نمودار زیر مشخص است هدف بعدی احتمال صعود تا سطح مقاومت محوری در نرخ ۱٫۵۷۰۰ خواهد بود و پس از آن هدف بعدی صعود تا نرخهای ۱٫۵۷۲۳ ( بالاترین سطح روز ۱۸ ژوئن) و ۱٫۵۷۵۳ ( بالاترین سطح روز ۱۷ ژوئن) است.

در راستای شروع روند صعودی، پوند براحتی توانست که در معاملات هفته گذشته در بالای سطح ۱٫۵۵۲۲ و ۱٫۵۵۱۶ (به ترتیب خطوط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و ۱۰ روزه گذشته ) بسته شود.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز بیانیه و سخنان مقامات بانک مرکزی انگلیس (BOE) حکایت ازین دارد که آنها در پی افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۵ هستند و بنابراین احتمال اینکه در جلسات بعدی همانند هفته گذشته چند رایی در مخالفت با تثبیت سیاستهای انبساطی و پایین نگه داشتن نرخ بهره در عدد ۰٫۵% وجود داشته باشد وجود دارد که اگر اینگونه شود فرصت مناسبی برای قوی شدن پوند می باشد .

بنابراین دقت بفرمایید هنوز روند کلی پوند رو به بالا است و برای امروز سفارشهای خرید در دو مرحله قرار دارند. اولی در منطقه نزدیکی ۱٫۵۶۰۰ و سپس حوالی ۱٫۵۵۸۰ که از این حوالی منظور منطقه نزدیکی بین سطوح ۱٫۵۵۸۰ و۱٫۵۵۷۰ الی ۱٫۵۵۶۰ است و البته پیشنهاد می شود که فعلا برای امروز در حدود منطقه ۱٫۵۶۷۵ و ۱٫۵۶۸۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود و سپس منتظر شکست سطح مقاومت ۱٫۵۷۰۰ با هدف ۱٫۵۷۵۳ بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند