تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

دیروز قیمت اونس طلا علی رغم اخبار مثبت روز دوشنبه به روند تکنیکی خود احترام گذاشت و از سطح ۱۰۰٪ روند اصلاحی خود عبور نکرد و همانطور که در نمودار زیر مشخص است موفق به عبور از سطح مقاومت ۱۳۸۶ نشد و دیدیم که بازگشت قیمت از سطح ۱۳۸۵ به کاهش قیمت به زیر سطوح ۱۳۷۰ و ۱۳۶۰ منجر شد و برای امروز در صورت شکسته شدن سطح ۱۳۵۹ احتمال اصلاح و عقب نشینی تا سطح ۱۳۵۰ و ۱۳۴۳ بوجود خواهد آمد که در نمودار زیر مشخص است.

این سطح مقاومت همانطور که در چارت زیر می بینیم بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی ۳ یا موج c شکل گرفته بود که از سطح ۱۳۱۵٫۹۴ ( پایین ترین سطح روز ۱۴ اوت) این موج را می توان در نمودار زیر مشاهده کرد.

عدم توانایی و قدرت اونس طلا برای عبور از سطح مقاومت ۱۳۸۶ نشان می دهد که به احتمال زیاد قیمت برای مدتی در درون تونل مشخص شده در نوسان خواهد بود .

کاملا مشخص است که کف این تونل هدف قیمت ۱۳۴۳ را نشانه گرفته است که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد و برای تایید این مطلب، می بایست قیمت حداقل ۲ ساعت در پایین سطح ۱۳۵۹ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) تثبیت شود تا در اولین هدف به ۱۳۵۰ و بعد از آن به ۱۳۴۳ برسد.

امروز در بازار اخبار مهمی منتشر نخواهد شد اما بازار فردا شب به انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا توجه خواهد کرد تا اطلاعات جدیدی را در خصوص سرنوشت برنامه محرکهای اقتصادی بانک مرکزی آمریکا بدست آورد.

در صورتیکه فردا در صورتجلسه بانک مرکزی سیگنالی در جهت قطع و یا کاهش برنامه خرید اوراق قرضه در ماه سپتامبر صادر نشود شاید بتوان محدوده نزدیکی ۱۳۵۰ الی نهایت ۱۳۴۳ را کف قیمت اونس طلا پیش بینی کرد.

بنابراین به اعتقاد من ، حرکت اصلاحی و نزولی تا محدوده سطوح نزدیکی ۱۳۵۰ و ۱۳۴۳ پیش خواهد رفت و پس از برخورد به کف تونل می بایست شاهد شروع حرکت افزایشی جدید باشیم. از بالا نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۳۷۵ زمینه ساز صعود به سوی منطقه ۱۳۸۶ و ۱۴۰۰ خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا