تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا امروز پیش بینی می کنیم با توجه به اینکه سطح حمایت ۱۰۶٫۷۷ دلار/بشکه شکسته شده است قیمت آن به سطح ۱۰۵٫۹۰ کاهش یابد.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که سقف قیمت در اطراف همان سطح ۱۰۸٫۱۷ تشکیل شده است و با توجه به عدم توانایی قیمت در عبور از این سطح مقاومت که مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۰۹٫۳۲ ( بالاترین سطح روز ۱۹ جولای) می باشد کاهش قیمت نفت خام تا سطح ۱۰۵٫۹۰ بسیار محتمل به نظر می رسد.

همچنین در نمودار زیر می بینیم که حرکت کاهشی که از سطح ۱۰۸٫۱۷ شروع شده موقتا در اطراف سطح حمایت ۱۰۵٫۹۰ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱۰۲٫۲۲ به ۱۰۸٫۱۷) متوقف شده است. در صورتیکه این نزول قیمت استمرار داشته باشد، انتظار شروع حرکات بزرگ کاهشی تا سطح ۱۰۴٫۴۹ ( بر روی خط فیبوناچی  ۶۱٫۸ درصدی) را داریم.

تشکیل الگوی اوج پایین ترین (lower high) و پایین پایین (lower low) در نمودار یک ساعته نشان می دهد که قیمت نفت خام می تواند تمامی آن چیزی که قبلا از سطح ۸۵٫۶۱ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل) بدست آورده بود به سطوح پایین برگشت نماید و برای امروز انتظار کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۱۰۵٫۹۰ و حتی نرخهای پایین تر یعنی حدود ۱۰۵٫۳۰ الی ۱۰۴٫۴۹ دلار/بشکه را داریم که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت از سطح حمایت ۱۰۹٫۵۴ دلار/بشکه عبور کند و تا سطح ۱۰۸٫۵۵ اصلاح نماید. این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۱۱۳٫۶۱ ( بالاترین سطح روز ۱۳ فوریه ) به ۹۶٫۳۸ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) قرار دارد.

این سطح قبلا به عنوان مقاومت قیمت عمل می کرد که شکسته شد و حالا تبدیل به حمایت قیمت نفت برنت شده است. با توجه به ریزش روز دوشنبه قیمت احتمال صعود قیمت به بالای سطح ۱۰۹٫۵۴ فعلا بعید به نظر می رسد و برای امروز ممکن است که قیمت با شکست سطح ۱۰۹٫۵۴ تا نرخ ۱۰۸٫۵۵ کاهش یابد که این هدف همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c که از سطح ۹۹ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن) شروع شده قرار گرفته است.

با توجه به اینکه شیب حرکت افزایشی اخیر از سطح ۱۰۴٫۵۹ ( پایین ترین سطح روز ۸ اوت) بسیار تند بوده است احتمال برگشت و کاهش قیمت نفت برنت در معاملات امروز وجود دارد و همانطور که اشاره شد ادامه تضعیف نفت برنت و شکسته شدن سطح ۱۰۹٫۵۴ می تواند برای امروز راه را برای کاهش تا نرخ ۱۰۸٫۵۵ دلار/بشکه هموار کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت