تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در زمان نگارش این تحلیل ، ارزش  یورو در مقابل دلار آمریکا با ثبت ۱٫۳۴۰۶ به بالاترین سطح خود در طی ۲ ماهه گذشته رسید که این سطح از روز ۶ ژوئن به این سو تا به حال لمس نشده بود.

کاهش اختلاف بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا با اوراق قرضه مشابه آلمان یکی از دلایل اصلی تقویت قیمت به این سطح ذکر شده است اما از نظر تحلیل تکنیکال ، الگوی سقف سه قلو در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۲۰ مقاومت مستحکمی را نشان می دهد و برای اینکه قیمت بتواند به مسیر افزایشی خود ادامه دهد می بایست حتما از سطح مقاومت ۱٫۳۴۳۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ هفته گذشته) عبور کند تا بتواند به ترتیب به سطوح ۱٫۳۴۷۱ و ۱٫۳۴۸۲ افزایش یابد.

در غیر این صورت همین منطقه یعنی محدوده ۱٫۳۴۰۰ تا ۱٫۳۴۲۰ همچنان به عنوان سدی قوی و مستحکم در برابر افزایش قیمت عمل خواهد کرد و در واقع برای امروز آخرین مرحله از سفارشات فروش معامله گران حرفه ای در همین منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۰۰ تا ۱٫۳۴۲۰ با حد استاپ چند پیپ بالای سطح رزیستنس و مقاومت ۱٫۳۴۴۵ ( اطراف خط بولینجر باند ۳۰ روزه ) قرار گرفته است که برای امروز در صورت تکمیل سفارشهای فروش و تایید، می تواند برای فرشندگان فرصت مناسبی باشد.

بنابراین تا زمانیکه قیمت یورو پایین این منطقه (۱٫۳۴۲۰ و ۱٫۳۴۳۰) قرار دارد احتمال اینکه مجدد به سوی منطقه ۱٫۳۳۱۰ و ۱٫۳۳۰۰ و حتی منطقه ۱٫۳۲۸۰ و ۱٫۳۲۵۰ الی ۱٫۳۲۳۲ ( اطراف خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) برگردد وجود دارد. لازم به ذکر است که برای امروز برخی از سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۱۰ و ۱٫۳۳۰۰ و مرحله آخر در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۸۰ الی ۱٫۳۲۵۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

دیروز خدمتتان عرض کردم که برای بررسی قیمت این زوج ارز حتما منطقه ۹۷٫۰۰ را بخوبی زیر نظر بگیرید. جالب انکه امروز به همین عدد رسید ولی نتوانست پایین آن تثبیت شود و بنابراین دوباره مثل چند بار گذشته با افزایش قیمت روبرو گردید و فعلا در منطقه ۹۷٫۳۰ در نوسان است.

برای امروز سفارشات خرید این زوج ارز همچنان در منطقه نزدیکی ۹۷٫۰۰ با حد استاپ چند پیپ زیر منطقه ۹۶٫۷۰ قرار دارند و البته سفارشهای فروش نیز به ترتیب در منطقه نزدیکی ۹۷٫۵۰ و ۹۷٫۷۰ و ۹۷٫۸۰ الی نهایت در منطقه ۹۸٫۰۰ چیده شده اند.

در نمودار زیر همانطور که ملاحظه می فرماید سطوح حمایت قیمت در منطقه ۹۶٫۹۰ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۹۵٫۸۱ به ۹۸٫۶۶) و ۹۶٫۸۸ ( پایین ترین سطح روز ۱۳ اوت) و ۹۶٫۷۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۹۳٫۷۵ به ۱۰۱٫۵۴) تشکیل شده است و چنانچه بتواند به زیر این منطقه کاهش یابد دیگر هیچ مانع و حمایت قوی در برابر ریزش قیمت وجود ندارد و می توان پیش بینی کرد که قیمت در صورت شکست سطح ۹۶٫۷۰ بتواند به سوی ۹۵٫۹۲ ( پایین ترین سطح روز ۱۲ اوت) کاهش یابد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

EurJpy

در سایر تحولات ذکر این نکته ضروی است که در زوج ارز یورو – ین ژاپن برای امروز سفارشات فروش در منطقه ۱۳۰٫۴۰ و ۱۳۰٫۵۰ الی منطقه ۱۳۱٫۰۰ و ۱۳۱٫۱۰ و سفارشهای خرید به ترتیب در منطقه ۱۲۹٫۶۵ و ۱۲۹٫۶۰ بعدی در منطقه ۱۲۹٫۵۰ الی نهایت ۱۲۹٫۴۰ قرار دارند و تا زمانیکه یکی از سطوح ۱۳۱٫۱۰ و ۱۲۹٫۴۰ شکسته نشود هنوز قادر به تشکیل حرکت صعودی یا نزولی جدیدی نیست.

از بالا شکست سطح ۱۳۱٫۱۰ موجب صعود به سوی منطقه ۱۳۱٫۹۷ ( بالاترین سطح روز ۲ اوت) و از پایین شکست سطح ۱۲۹٫۴۰ موجب کاهش به سوی ۱۲۸٫۷۷ می شود. همانطور که در نمودار زیر مشخص است ابر ایچیموکو بین منطقه ۱۲۹٫۳۸ و ۱۲۸٫۷۷ قرار گرفته است که کف مهمی برای این زوج ارز در کوتاه مدت و میان مدت محسوب می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – ین ژاپن

یورو ین

GbpUsd :

دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و برای امروز چنانچه پوند بتواند به بالای سطح روانی ۱٫۵۷۰۰ برسد می تواند هدف ۱٫۵۷۵۳ ( بالاترین سطح روز ۱۷ ژوئن) را نمایان سازد که دیروز بدان اشاره کردیم.

برای امروز سفارشهای خرید همانند روز گذشته به ترتیب در دو منطقه نزدیکی ۱٫۵۶۰۰ و ۱٫۵۵۸۰ و مرحله آخر در منطقه نزدیکی ۱٫۵۵۷۰ تا ۱٫۵۵۶۰ چیده شده اند. لازم به ذکر است که مقداری از سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱٫۵۶۷۵ و ۱٫۵۶۸۰ قرار دارد که فعلا اجازه پیشروی بیشتر را نداده است.

با این حال با نگاهی به نمودار زیر می توان مشاهده کرد که پوند پس از درهم شکسته شدن سطوح مقاومتی که در نرخهای ۱٫۵۵۲۱ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) و ۱٫۵۵۹۷ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۶۳۸۰ به ۱٫۴۸۱۴) تشکیل شده است اکنون مصمم تر از گذشته به سوی سطح ۱٫۵۷۰۰ در حرکت است و عبور از آن، می تواند به صعود تا نرخ ۱٫۵۷۵۳ بیانجامد و پتانسیل صعود بیشتری را ایجاد نماید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند