تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا امروز پیش بینی می کنیم که قیمت دوباره سطح حمایت ۱۰۴٫۴۹ دلار/بشکه را لمس کند و در صورتیکه از این سطح عبور کند می تواند براحتی تا سطح ۱۰۳٫۶۲ ریزش داشته باشد که در نمودار زیر مشخص است.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۱۰۲٫۲۲ ( پایین ترین سطح روز ۸ اوت) به ۱۰۸٫۱۷ ( بالاترین سطح روز ۱۶ اوت) تشکیل شده است که موقتا مانع از کاهش قیمت به سوی سطح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی بر روی نرخ ۱۰۳٫۶۲ شده است اما با توجه به اینکه قیمت نفت خام در روندی کاهشی قرار دارد و از آنجایی که جهت نزولی برای قیمت نفت متصور هستیم به باور ما شکست کامل سطح ۱۰۴٫۴۹ زمینه سقوط قیمت به سطح ۱۰۳٫۶۲ را فراهم می آورد.

در چارت پایین کاملا مشخص است که حرکت کاهشی فعلی بخشی از روند نزولی بزرگی است که از سطح ۱۰۹٫۳۲ ( بالاترین سطح روز ۱۹ جولای) شروع شده است و حتی ممکن است که در این موج به زیر سطح ۱۰۲٫۲۲ کاهش یابد که این هدف محل برخورد قیمت به کف تونل کاهشی می باشد. امروز انتظار حرکت اصلاحی و افزایشی را نداریم و سطح مقاومت و رزیستنس قیمت بر روی نرخ ۱۰۵٫۹۰ دلار/بشکه قرار گرفته است که مانع از حرکتهای برگشتی و اصلاحی می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال امروز این انتظار وجود دارد که قیمت دوباره سطح ۱۰۸٫۶۱ دلار/بشکه ( پایین ترین سطح روز سه شنبه ) خود را لمس کند که این هدف را بررسی امواج الیوت و تونل کاهشی ساخته شده تایید می کند.

در نمودار زیر مشاهده می کنید که حرکت کاهشی از سطح ۱۱۱٫۵۳ ( بالاترین سطح روز ۱۵ اوت) یک الگوی زیگزاگی شکل را تشکیل داده است که دارای هفت موج می باشد و تا به حال سه موج آن تکمیل شده است.

موج چهارم یعنی موج a می تواند قیمت را به سوی کف موج c یعنی سطح ۱۰۸٫۶۱ برساند که این هدف مماس با ضلع پایینی تونل کاهشی می باشد. در حرکت صعودی نیز تنها نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۱۰٫۷۳ ( بیشترین قیمت روز گذشته) موجب گسترش حرکت صعودی قبلی که از سطح ۱۰۵٫۸۵ ( پایین ترین سطح روز ۸ اوت) شروع شده است می شود و هدف ۱۱۱٫۵۳ دلار/بشکه را نمایان خواهد ساخت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت