تحلیل چشم انداز روزانه قیمت مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن احتمال اینکه امروز قیمت سطح حمایت ۷۲۳۸ دلار/تن لمس کند و تا سطح ۷۱۱۶ سقوط کند بسیار زیاد است.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است حرکت سه موجی قیمت که از سطح ۶۶۰۲ ( پایین ترین سطح روز ۲۵ ژوئن) شروع شده در اطراف سطح ۷۴۲۰ ( بالاترین سطح روز ۱۶ اوت) به سقف و پیک قیمتی خود رسیده است و در طی چند روز آینده حتی ممکن است تا کف موج دوم یعنی سطح ۶۷۲۱ ( پایین ترین سطح روز ۳۰ جولای) کاهش قیمت داشته باشد.

با نگاهی دقیق تر به نمودار زیر می بینیم که قیمت مس در اطراف سطح ۷۲۳۸ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c) مورد حمایت قرار گرفته است که موقتا مانع از کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی در نرخ ۷۱۱۶ شده است اما به باور ما سطح حمایت ۷۲۳۸ بزودی شکسته خواهد شد و قیمت مس را تا نرخهای ۷۱۱۶ پایین خواهد کشاند.

لازم به ذکر است که برای امروز تا قبل از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا که قرار است در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران منتشر شود هر گونه حرکت بازگشتی و اصلاحی قیمت مس محدود به سطح مقاومت ۷۳۶۰ دلار/تن ( بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود و امروز بالاتر از آن مد نظر نیست.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت آلومینیم آلیاژی امروز احتمال لمس دوباره سطح ۱۸۹۲ دلار/تن ( پایین ترین سطح روز گذشته) وجود دارد زیرا هنوز حرکت کاهشی که از بالاترین سطح اخیر ۱۹۴۹ شروع شده است به پایان نرسیده است.

از دیدگاه امواج الیوت ویو این حرکت کاهشی در سه موج و در قالب موجهای a , b , c شکل گرفته است که تا کنون به نظر می رسد که فقط موج b در منطقه مقاومت ۱۹۱۴ و ۱۹۲۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از ۱۹۴۹ به ۱۸۹۲) کامل شده است.

در نمودار زیر مشخص است که موج نزولی c شروع شده و می تواند قیمت را حتی تا سطح ۱۸۸۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) پایین بکشاند.

سطح مقاومت بر روی نرخ ۱۹۲۱ تشکیل شده است و حتی در صورت شکست آن مقاومت بعدی بر روی نرخ ۱۹۲۷ دلار/تن ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار دارد که می تواند جلوی هر گونه حرکت افزایشی قیمت آلومینیم را بگیرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم