تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

همانطور که انتظار داشتیم زوج یورو – دلار در بازارهای جهانی ارز از روندی رو به بالا برخوردار است و دیروز توانست با عبور از سطح ۱٫۳۴۲۰ تا ۱٫۳۴۵۳ ( بالاترین سطح ۶ ماهه گذشته) صعود کند و برای امروز همچنان اعتقاد دارم که محدوده ۱٫۳۳۸۰ و ۱٫۳۳۷۵ بعدی ۱٫۳۳۶۰ و ۱٫۳۳۵۰ الی ۱٫۳۳۳۰ هر یک به ترتیب حمایتهای خوبی برای جلوگیری از حرکات اصلاحی و کاهشی بیشتر است .

برای امروز تا آنجا که متوجه شده ام بیشتر سفارشهای خرید نیز در این محدوده قرار دارند و شاید این حرکت اصلاحی قیمتی اخیر که از سطح ۱٫۳۴۵۳ شروع شده در همین محدوده نزدیکی ۱٫۳۳۸۰ و ۱٫۳۳۷۵ یا در منطقه ۱٫۳۳۵۰ و ۱٫۳۳۳۰ پایان یابد و دوباره به سوی ۱٫۳۴۵۰ حمله کند.

به هر حال باید منتظر ماند و دید و امشب صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی امریکا می تواند محرکی برای شاخص ایندکس دلار باشد و یورو را با نوساناتی روبرو خواهد کرد.

برای امروز همانطور که گفته شد محدوده حمایت یا کف به ترتیب در حدود منطقه ۱٫۳۳۸۰ و ۱٫۳۳۷۵ و ۱٫۳۳۶۰ و ۱٫۳۳۵۰ الی نهایت ۱٫۳۳۴۰ برای قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا در بازارهای جهانی بسیار مهم است و سپس سطح ۱٫۳۳۳۸ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ). فعلا بعید می دانم از این محدوده پایین تر بیاید و احتمالا بعد از کمی عقب نشینی و استراحت، نیرو جمع خواهد نمود برای امتحان قدرت محدوده ۱٫۳۴۵۰ .

نکته ایی که وجود دارد و همچنان نیز بسیار حائز اهمیت است، سفارشهای خرید امروز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۸۰ و ۱٫۳۳۷۵ الی منطقه حدود ۱٫۳۳۵۰ تا ۱٫۳۳۳۰ است که به نظر من این سفارشهای خرید بزودی انجام خواهند گرفت.

لازم به ذکر است که برای امروز نیز سفارشهای فروش یورو به ترتیب در دو مرحله نزدیکی ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۴۶۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۴۸۰ و ۱٫۳۴۸۵ با حد استاپ چند پیپ بالای سطح ۱٫۳۵۰۰ چیده شده اند که باید مراقب این سفارشات نیز بود.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید یورو با سقف ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۴۵۶ ( بین اطراف خط بولینگر باند ۳۰ روزه و بالاترین سطح روز ۱۴ فوریه ) درگیر است و هنوز نتوانسته آنرا بشکند که عمده ی دلیل آن وجود برخی از سفارشات فروش در حدود منطقه ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۴۶۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۴۸۰ ( سطح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۱٫۳۴۸۵ می باشد .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

این زوج ارز همچنان در منطقه خنثی ۹۷٫۰۰ و ۹۸٫۰۰ در نوسان است و هنوز موفق نشده است که از این سطوح عبور کند . سفارشات خرید کماکان در محدوده قبلی یعنی سطوح ۹۷٫۰۰ الی ۹۶٫۸۰ با حد استاپ چند پیپ زیر سطح ۹۶٫۷۰ چیده شده اند و امروز برای اینکه قیمت بتواند روند افزایشی به خود بگیرد می بایست یک کندل روزانه بالای سطح ۹۸٫۴۳ ( خط کیجون سن) ببندد تا قدرت خریداران بیشتر شود و آن وقت می تواند در اولین هدف سطح ۹۸٫۷۵ ( ابر باریک ایچیموکو) را لمس کند.

الگوی مثلثی که در این چند ماهه در نمودار زیر بوجود آمده است نشان می دهد که پتانسیل صعود قیمت مادامیکه بالای سطح ۹۶٫۸۰ قرار دارد هنوز وجود دارد با این حال برای امروز پیشنهاد می کنیم اگر وارد پوزیشن های خرید شده اید در حدود منطقه ۹۷٫۷۰ و ۹۷٫۸۰ الی ۹۸٫۰۰ نسبت به تسویه خرید اقدام نماید .

برای امروز همچنان از منطقه ۹۷٫۷۰ و ۹۷٫۸۰ و ۹۸٫۰۰ و حتی منطقه ۹۸٫۱۰ و ۹۸٫۳۰ و ۹۸٫۴۰ تا ۹۸٫۵۰ سفارشات فروش در بازار دیده می شود مگر آنکه همانطور که در بالا گفته شد قیمت بتواند امشب بالای سطح ۹۸٫۴۳ بسته شود که آن وقت روند صعودی شتاب بیشتری به خود قرار خواهد گرفت.

در حرکت نزولی نیز تنها شکست سطح ۹۶٫۸۰ و نفوذ قیمت به زیر سطح حمایت ۹۶٫۷۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) فروشندگان را وارد بازار خواهد کرد. تنها خبری که امروز مورد توجه بازار است انتشار صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران است که برای روزهای آینده حرکت این زوج را با شکست یکی از سطوح ۹۶٫۷۰ یا ۹۸٫۵۰ مشخص می سازد.

لازم به ذکر است که در سایر تحولات امروز تا قبل از خبر ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران ، سفارشهای خرید زوج ارز EurJpy در منطقه نزدیکی ۱۳۰٫۰۰ و سفارشات فروش در منطقه حدود ۱۳۱٫۰۰ الی ۱۳۱٫۱۰ چیده شده اند و چنانچه قیمت بتواند به بالای ۱۳۱٫۱۰ افزایش یابد هدف بعدی سطح ۱۳۱٫۹۷ خواهد بود. در حرکت نزولی نیز شکست کامل و تثبیت قیمت در زیر سطح  ۱۳۰٫۰۰ می تواند قیمت را به منطقه ۱۲۹٫۳۸ الی ۱۲۸٫۹۲ ( بین ابر ایچیموکو) که دیروز گفته شد برساند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

خبر های ریز و درشتی نیز که از راه می رسند همگی در جهت این هستند که پوند باز هم افزایش پیدا خواهد کرد  و تنها سدی که در مقابل آن قرار دارد منطقه ۱٫۵۷۰۰ می باشد که می بایست حتما با قدرت از این سطح عبور کند تا به نرخهای ۱٫۵۷۵۰ و ۱٫۵۷۸۲ برسد.

چنانکه در روزهای گذشته اشاره کردیم با رسیدن قیمت به نزدیکی سطح ۱٫۵۶۵۰ حرکت صعودی جدیدی آغاز شده است و در مقابل، شکسته شدن سطوح مقاومت ۱٫۵۷۰۵ ( خط بولینگر باند ۳۰ روزه ) و ۱٫۵۷۱۰ می تواند موجب افزایش به سطح ۱٫۵۷۵۰ و پس از آن ۱٫۵۷۸۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۶۳۸۰ به ۱٫۴۸۱۴) گردد که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

در حال حاضر، روند حرکت کماکان صعودی است  و به نظر می آید که این ارز تاب بالا ماندن را داشته باشد . برای امروز سفارشهای خرید در منطقه ۱٫۵۶۳۰ و ۱٫۵۶۰۰ به چشم می خورند و اگر وضعیت فعلی کماکان پایدار بماند، احتمال افزایش بیشتر تا سطح ۱٫۵۷۵۰ همچنان وجود دارد.

بنابراین انتظار می رود که سطح ۱٫۵۷۰۰ فعلا سدّ اول قیمت برای ادامه حرکت صعودی پوند باشد اما در صورت عبور کامل از ۱٫۵۷۱۰ و ۱٫۵۷۱۵، هدف بعدی بر روی منطقه ۱٫۵۷۵۰ خواهد بود که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

در هر صورت ما پیشنهاد می کنیم که اگر پوزیشن های خرید پوند دارید تا قبل از خبر امشب در اطراف سطح ۱٫۵۷۰۰ تسویه نماید و بعد منتظر واکنش بازار به سطح ۱٫۵۷۱۰ بمانید چنانچه قیمت در بالای آن حداقل ۲ ساعت تثبیت شود ، حرکت صعودی مجدداً شکل خواهد گرفت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند