تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید با توجه به قرار گرفتن قیمت نفت خام سبک آمزیکا در پایین سطح ۱۰۳٫۶۲ دلار/بشکه، سقوط قیمت تا منطقه ۱۰۲٫۲۲ و ۱۰۱٫۵۰ امکان پذیر خواهد بود که این هدف را بررسی سطوح فیبوناچی و تونل کاهشی تایید کرده است.

در واقع ادامه سقوط قیمت نفت از سطح ۱۰۸٫۱۷ می تواند تایید کننده این موضوع باشد و مجدداً احتمال کاهش قیمت به سطح ۱۰۲٫۲۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را بوجود آورد.

اگر به تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا نگاه دقیق تری بیاندازیم این نکته اشکار است که تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهند قیمت نفت براحتی توانسته است که به میزان ۷۶٫۴ درصد از کل روند افزایشی که قبلا از سطح ۱۰۲٫۲۲ ( پایین ترین سطح روز ۸ اوت) تا ۱۰۸٫۱۷ ( بالاترین سطح روز ۱۶ اوت) شروع کرده بود را اصلاح نماید و برای امروز این احتمال قویا وجود دارد که کل این حرکت افزایشی را برگشت نماید.  

با نگاهی به نمودار پایین کاملا مشخص است که ادامه این حرکت کاهشی می تواند قیمت نفت را تا حدود کف خط روند تونل پایین بکشاند که این هدف بر روی منطقه ۱۰۱٫۵۰ قرار گرفته است و از این رو به باور ما استمرار حرکت نزولی می تواند به سقوط تا منطقه حدود ۱۰۲٫۲۲ و ۱۰۱٫۵۰ بیانجامد.

قیمت نفت خام سبک آمریکا مدتی است که در حال نزول جدی می باشد و ادامه این روند نیز محتمل ترین سناریوی موجود است . بنابراین برای امروز ممکن است بازار برای عبور از سطح ۱۰۳٫۶۲ مجبور به اندکی عقب نشینی و سپس وارد آوردن ضربه نهایی شود. مقاومت در حدود منطقه  ۱۰۵٫۰۰ و ۱۰۵٫۲۰ دلار/بشکه قرار دارند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال امروز پیش بینی می کنیم با توجه به بررسی امواج الیوت و تونل کاهشی قیمت آن به هدف ۱۰۸٫۶۱ دلار/بشکه نزول کند. بررسی امواج الیوت نشان می دهند که حرکت کاهشی اخیر از سطح ۱۱۱٫۵۳ ( بالاترین سطح روز ۱۵ اوت) به صورت زیگزاگی شکل در جریان بوده است که این الگو براساس حروف الفبا از هفت موج تشکیل شده است.

این پترن هنوز کامل نشده است زیرا تا کنون سه موج آن تکمیل گردیده است و موج چهارم یعنی موج a می تواند قیمت را به کف پایین ترین سطح روز سه شنبه یعنی سطح ۱۰۸٫۶۱ برساند که در واقع در نزدیکی کف موج c نیز می باشد.

در تایید این سناریو حتی کف تونل نزولی نیز نشان میدهد که قیمت در سراشیبی سقوط تا سطح ۱۰۸٫۶۱ قرار گرفته است و این هدف را نشانه گرفته است. در حرکت صعودی سطح مقاومت بر روی نرخ ۱۱۰٫۷۳ ( بالاترین سطح روز سه شنبه ) قرار دارد و تنها شکست این سطح موجب از سرگیری حرکت افزایشی قبلی به سوی ۱۱۱٫۵۳ می شود در غیر این صورت همانطور که گفته شد می بایست در انتظار کاهش قیمت نفت برنت به سوی منطقه ۱۰۸٫۶۱ دلار/بشکه باشیم که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت