تحلیل چشم انداز روزانه قیمت مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

همانطور که در نمودار زیر می بینید قیمت مس در بازار بورس فلزات لندن مجددا کاهش یافت و برای امروز در صورتیکه پایین سطح ۷۲۳۸ دلار/تن بسته شود می تواند تا سطح ۷۱۱۶ کاهش یابد.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که فعلا جلوی کاهش قیمت به سوی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی بر روی نرخ ۷۱۱۶ را گرفته است.

در نمودار زیر کاملا مشخص است که حرکت سه موجی قیمت از ۶۶۰۲ ( پایین ترین سطح روز ۲۵ ژوئن ) در قالب موجهای A , B , C کامل شده است و این نشان می دهد حرکت کاهشی که از سطح ۷۴۲۰ ( بالاترین سطح روز ۱۶ اوت) شروع شده هنوز تکمیل نشده است و به باور ما ممکن است در طی چند هفته آینده قیمت مس به سوی کف موج دوم (موج B) یعنی سطح ۶۷۲۱ ( پایین ترین سطح روز ۳۰ جولای) کاهش داشته باشد. 

برای اینکه از شکست کامل سطح ۷۲۳۸ مطمئن شویم می بایست قیمت تا سطح ۷۲۱۵ کاهش یابد تا سناریوی نزولی به سطح ۷۱۱۶ دلار/تن محقق شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن همانطور که مشخص است قیمت اولین حرکت کاهشی از سقوط سطح ۱۹۴۹ دلار/تن ( بالاترین سطح روز دوشنبه) خود را تکمیل کرده است و برای امروز انتظار داریم که قیمت آن به سوی منطقه ۱۹۲۳ و ۱۹۳۳ برگردد.

این تکمیل موج اصلاحی را برگشت سریع قیمت از سطح ۱۸۸۲ پس از برخورد قیمت به منطقه حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c که سومین موج از چرخه سه موجی آغاز شده از سطح ۱۹۴۹ می باشد را تایید کرده است.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی از این حرکت کاهشی نشان می دهد که مقاومت قیمت آلومینیم بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار گرفته است و به احتمال زیاد این حرکت بازگشتی در اطراف این منطقه پایان خواهد یافت. در حرکت نزولی نیز تنها شکست سطح حمایت ۱۸۸۲ موجب تایید از سرگیری روند نزولی قیمت آلومینیم می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم