تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

طی معاملات ۲۴ ساعته گذشته پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا تقاضای خرید دلار از سوی مدیران سرمایه، به استمرار تقویت شاخص جهانی دلار و تضعیف یورو کمک کرد و زوج یورو – دلار از سطح ۱٫۳۴۵۰ به زیر ۱٫۳۳۲۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته ) سقوط کرده است و این نرخ هم اکنون در نزدیکی سطوح حمایت اولیه در منطقه ۱٫۳۳۰۰ قرار دارد .

حمایت بعدی بر روی نرخ ۱٫۳۲۸۰ و ۱٫۳۲۷۵ تشکیل شده است که اگر این سطوح نتوانند جلوی ریزش قیمت را بگیرند می بایست در انتظار کاهش یورو تا سطح ۱٫۳۲۵۷ (بر روی خط میانگین ۳۰ روزه) و ۱٫۳۲۲۰ باشیم که در نمودار زیر مشخص است .

نکته مهم آن که پس از خبر دیشب از صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا ، سفارشات فروش یورو به ترتیب به سه منطقه ۱٫۳۳۶۰ و ۱٫۳۳۸۰ و ۱٫۳۴۰۰ مرحله بعدی به ۱٫۳۴۳۰ و مرحله آخر به منطقه ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۴۶۰ منتقل شده اند که برای امروز اولین سفارشات فروش معامله گران در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۶۰ تا ۱٫۳۳۸۰ چیده شده است. البته امروز برخی از سفارشات خرید نیز در نزدیکی منطقه ۱٫۳۳۰۰ قرار دارند که باید به این سفارشهای خرید نیز توجه کرد.

از نظر تحلیل فاندامنتال بازار همچنان انتظار دارد تا بانک مرکزی آمریکا به کاهش برنامه خرید اوراق قرضه خود در ماه سپتامبر اقدام کند که در این صورت، شاهد تقویت بیشتر بازدهی دلار و ادامه فشار بر یورو خواهیم بود.

مخصوصا با توجه به اینکه هم اکنون نرخ بازدهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا با ثبت ۲٫۹۵ درصد بالاترین نرخهای ۲ ساله گذشته خود را تجربه کرده است و شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) از سطح ۸۱٫۴۲ تا نرخهای ۸۱٫۶۰ بالا آمده است که این مسئله موجب کاهش ارزهای پربازده نظیر یورو، پوند ، دلار استرالیا و دلار نیوزلند در مقابل دلار آمریکا خواهد شد. منتظر می مانیم تا ببینیم یورو در مقابل دلار می تواند در زیر سطح ۱٫۳۳۰۰ تثبیت شود یا خیر…

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

این زوج ارز سرانجام مقاومت ۹۸٫۵۰ را در هم شکست . امروز حدود ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران این منطقه شکسته شد و در حال حاضر در بالای نرخ ۹۸٫۶۰ قرار دارد و به نظر می آید که این ارز تاب بالا ماندن را داشته باشد.

در تایم فریم روزانه این زوج ارز هم اکنون علاوه بر اینکه در منطقه حساس ۹۸٫۷۵ بسر می بریم در لبه یک ابر بسیار باریک ایچیموکوی که در منطقه مهم ۹۸٫۷۵ ( کف ابر) و ۹۸٫۷۶ ( سقف ابر) شکل گرفته می باشیم و گذر از آن معنی و مفهوم بسیاری دارد.

در حقیقت ادامه تقویت بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به بالای نرخ ۲٫۹۴% و عبور قیمت این زوج ارز از سطح مقاومت ۹۸٫۵۰ شرایط را به نفع این زوج ارز رقم زده است و همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت سرانجام توانست که از سطح ۹۸٫۷۵ و ۹۸٫۷۶ ( کف و سقف ابر باریک ایچیموکو) عبور کند و تا نرخ ۹۸٫۸۰ برسد .

چنانچه امشب قیمت بالای سطوح ۹۸٫۶۸ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱۰۱٫۵۴ به ۹۵٫۸۱) و ۹۸٫۷۵ ببندد احتمال تقویت بیشتر تا نرخهای ۹۹٫۰۰ و سپس ۹۹٫۳۵ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۰۱٫۵۴ به ۹۵٫۸۱) بوجود خواهد آمد.

سفارشهای خرید امروز در منطقه نزدیکی ۹۷٫۷۰ تا ۹۷٫۴۰ چیده شده اند و در صورتی که نفوذ قیمت به بالای سطح ۹۹٫۰۰ به وقوع بپیوندد راه برای رسیدن و گذر کردن از ۹۹٫۳۵ هموار خواهد شد .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

با حرکت کاهشی دیروز که در واکنش به انتشار صورتجلسه بانک فدرال رزرو آمریکا اتفاق افتاد و همچنین عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح ۱٫۵۷۱۰ قیمت به زیر سطح ۱٫۵۶۰۰ سقوط کرد و فعلا تا بدین لحظه تا سطح ۱٫۵۵۶۲ پایین آمده است که البته برای امروز همانطور که در پیامکهای ارسالی گفته شد مقداری از سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۵۵۷۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) و ۱٫۵۵۶۰ وجود دارند که می بایست در این منطقه نسبت به تسویه معاملات فروش اقدام کرد.

فعلا برای امروز کف ۱٫۵۵۷۰ و ۱٫۵۵۶۰ و سقف ۱٫۵۶۶۰ و ۱٫۵۶۷۰ تا ۱٫۵۷۰۰ بسیار محکم می باشند. در حرکت نزولی، تنها کاهش قیمت به پایین ۱٫۵۵۵۰ می تواند راه را برای کاهش تا نرخهای ۱٫۵۵۱۹ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) هموار کند که حمایت بسیار مهم و قوی محسوب می شود و در حرکت صعودی نیز می بایست قیمت به بالای ۱٫۵۷۱۸ (بالاترین سطح دیروز) برسد تا پتانسیل حرکت افزایشی به منطقه ۱٫۵۷۵۳ ایجاد شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند