تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای امروز در قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت حرکت اصلاحی روز گذشته خود را در اطراف مقاومت ۱۰۵٫۲۰ دلار/بشکه به پایان برساند و دوباره به سوی سطح ۱۰۳٫۵۰ ( پایین ترین سطح روز چهارشنبه) کاهش یابد.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۱۰۲٫۲۲ ( پایین ترین سطح روز ۸ اوت) به ۱۰۸٫۱۷ ( بالاترین سطح روز ۱۶ اوت) تشکیل شده است.

از دیدگاه بررسی امواج الیوت ویو ، با تکمیل موج b در اطراف مقاومت ۱۰۵٫۲۰ انتظار می‌ رود که موج نزولی c قیمت آغاز شود. از نظر تحلیل تکنیکال نکته‌ای که باید بدان توجه داشت آن است که افت قیمت در قالب موج c الیوت صورت خواهد گرفت که می تواند در آینده نزدیک قیمت را حتی تا زیر سطح ۱۰۲٫۲۲ پایین بکشاند.

همانطور که در شکل پایین مشاهده می کنید در نمودار قیمت نفت خام موج نزولی که از سطح ۱۰۹٫۳۲ ( بالاترین سطح روز ۱۹ جولای ) شروع شده پس از برخوردهای متعدد به سقف کانال نزولی نتوانسته سقف را بشکند و در حالت معمول باید به کف کانال برسد که این هدف را می توان زیر سطح ۱۰۲٫۲۲ در نظر گرفت.

در حرکت صعودی نیز مقاومت ۱۰۵٫۲۰ نبایستی شکسته شود اما در صورتی که این اتفاق رخ دهد و حداقل یکی دو ساعت بالای آن تثبیت شود نفت از این فرصت برای ایجاد یک موج اصلاحی و افزایشی استفاده خواهد کرد و تا منطقه ۱۰۵٫۹۰ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تقویت خواهد شد .

بنابراین اگر وضعیت فعلی کماکان پایدار بماند و قیمت نفت خام سبک آمریکا در زیر سطح مقاومت ۱۰۵٫۲۰ تثبیت شود، در موج نزولی c احتمال کاهش دوباره به سطح ۱۰۳٫۵۰ دلار/بشکه و حتی نرخهای پایین تر وجود دارد که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود تونل نزولی همچنان باقی است و قیمت در حال تشکیل موج نزولی به سوی سطح ۱۰۸٫۶۹ دلار/بشکه است.

باید توجه داشت که این الگوی کاهشی می تواند قیمت را در جهت نزولی قرار دهد که بررسی موجهای الیوت نیز این موضوع را نشان داده است. البته امروز برای تایید سناریوی نزولی می بایست قیمت حتما به زیر سطح ۱۰۹٫۳۸ کاهش یابد تا آن وقت نسبت به نزول قیمت به سطح ۱۰۸٫۶۹ اطمینان بیشتری پیدا کرد که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار گرفته است.

در طی این چند روز گذشته قیمت نفت برنت در درون این تونل نزولی در نوسان بوده است که ضلع بالایی خط روند رسم شده به عنوان سطح مقاومت در اطراف سطح ۱۱۰٫۲۰ عمل نموده است.

تحلیل و بررسی امواج الیوت نشان می دهد که هنوز چرخه حرکت سه موجی که از سطح ۱۱۱٫۵۳ شروع شده کامل نگردیده است و به اعتقاد ما موج نزولی c می تواند قیمت نفت برنت را تا حدود ۱۰۸٫۶۹ پایین بکشاند. در حرکت صعودی نیز تنها عبور قیمت از سطح مقاومت ۱۱۰٫۳۰ می تواند موجب شکست ضلع بالایی خط روند تونل شود و موقتا سناریوی نزولی را نقض کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت