تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

یورو فعلا یک نوسان قیمت بین منطقه خنثی ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۳۷۰ دارد. دیروز حرکت اصلاحی قیمت که از سطح ۱٫۳۳۰۰ شروع شد صرفا در واکنش به اظهارات ریس بانک مرکزی اتریش بود که گفته بود اگر آمارهای اقتصادی اروپا مثبت باشند نیازی به کاهش نرخ بهره اروپا نیست که این خبر کمی موجب افزایش از ۱٫۳۳۰۰ تا منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۷۰ شد اما بدلیل سفارشات فروشی که در این منطقه قرار داشت موفق نشد بیشتر از آن بالاتر رود و هم اکنون این سوال مطرح است که آیا بعد از این حرکت، روند نزولی به زیر ۱٫۳۳۰۰ شروع خواهد شد؟

آنچه که در نمودار زیر مشخص است کمی احتمال کاهش بیش از افزایش است و در چارت پایین می بینیم تا زمانیکه یورو پایین منطقه ۱٫۳۳۷۰ و ۱٫۳۳۸۰ و ۱٫۳۴۰۰ قرار دارد تمایل به کاهش به سوی ۱٫۳۳۰۰ دارد.

سفارشهای فروش همچنان در منطقه دیروز که خدمتتان عرض کردم وجود دارند یعنی از منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۷۰ و ۱٫۳۳۸۰ الی ۱٫۳۴۰۰ می توان وارد فروش یورو شد و البته در مورد پوزیشن های خرید برای امروز مقداری از سفارشات در محدوده نزدیکی ۱٫۳۳۰۰ با حد استاپ زیر ۱٫۳۲۹۰ و ۱٫۳۲۷۰ قرار دارند که اگر این سطوح با قدرت به سمت پایین شکسته شوند سفارشات خرید بعدی یورو در منطقه نزدیکی حدود ۱٫۳۲۶۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) و ۱٫۳۲۵۰ ظاهر خواهند شد.

بنابراین برای امروز فعلا همان منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۲۹۰ و بعد از آن ۱٫۳۲۶۰ و ۱٫۳۲۵۰ حمایت و کف بسیار محکمی برای خرید به شمار می روند و منطقه ۱٫۳۳۷۰ و ۱٫۳۳۸۰ تا ۱٫۳۴۰۰ مقاومت بسیار قوی و محکمی برای فروش می باشند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

پس از صعود روزهای گذشته این زوج ارز به بالای سطح مقاومت ۹۸٫۸۰ روند صعودی تا سطح ۹۹٫۰۰ و در ادامه در اوایل سشن اروپا  تا ۹۹٫۱۵ ادامه یافت اما در این سطح، نقطه فروش کوچکی ایجاد شد و هم اکنون قیمت مقداری به نرخ پایین ۹۸٫۸۰ بازگشته است.

برای امروز منطقه ۹۸٫۵۰ و ۹۸٫۴۰ و ۹۸٫۳۰ تا ۹۸٫۲۰ به عنوان منطقه حمایت روزانه مطرح است که سفارشات خرید نیز در همین منطقه چیده شده اند. شکسته شدن قیمت در بالای نرخ ۹۹٫۱۵ می تواند قیمت را به هدفهای ۹۹٫۲۵ و ۹۹٫۳۵ الی ۹۹٫۵۰ برساند.

در نمودار زیر الگوی مثلث افزایشی را مشاهده می فرمائید که این الگو حالتی از تغییرات قیمت است که قیمت هر بار در صعودهایش در محدوده ای از مقاومت متوقف می شود در حالی که پس از بازگشت از این محدوده مقاومت هر بار به دره یا کمینه قبل از خود نمی رسد. امتداد خطوط پایینی در اتصال به مقاومت بالایی، الگویی می سازد که نشان دهنده آغاز یک حرکت رالی قوی بازار می باشد.

تغییرات قیمت معمولا خط مقاومت در این الگو را می شکند و می توان انتظار داشت که به اندازه قاعده اولین حرکت داخل مثلث افزایشی بازار در جهت بالایی افزایش داشته باشد که در میان مدت و بلند مدت هدف ۱۰۵٫۳۰ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را نمایان می سازد.

همچنین در نمودار زیر می بینیم که قیمت این زوج ارز براحتی توانسته است که بالای خط میانگین متحرک ۵۰ روزه بسته شود که خود همین نیز نشاندهنده قدرت روند افزایشی است و برای امروز پتانسیل صعود قیمت تا منطقه ۹۹٫۲۵ و ۹۹٫۵۰ را بوجود می آورد البته برخی از سفارشات فروش امروز در نزدیکی منطقه ۹۹٫۲۵ و ۹۹٫۵۰ قرار دارند که پیشنهاد می کنیم در نزدیکی این محدوده نسبت به تسویه خرید اقدام نماید.

در زوج ارز EurJpy نیز منطقه امروز کف قیمت که اکثر سفارشات خرید چیده شده اند در حدود نزدیکی ۱۳۱٫۵۰ الی ۱۳۱٫۲۰ قرار دارند و انتظار داریم که قیمت از این منطقه با افزایش روبرو شود. سقف امروز پیش بینی می شود که در حدود منطقه ۱۳۲٫۳۵ و ۱۳۲٫۴۰ شکل گیرد اما چنانچه با قدرت شکسته شود می بایست در انتظار صعود به منطقه ۱۳۲٫۷۴ ( بالاترین سطح ۲۴ جولای) و ۱۳۲٫۸۷ ( بالاترین سطح ۲۳ مه) باشیم.

در نمودار بعدی تغییرات قیمت زوج GbpJpy مشخص است که نشان می دهد این زوج از سقف تونل خارج شده که سیگنال خرید محسوب می شود. این منطقه بر روی مقاومت مهم ۱۵۴ قرار داشت که با قدرت شکسته شد. چنانچه امشب قیمت بالای سطح ۱۵۴ بسته شد پتانسیل و قدرت افزایش بیشتری را بدست خواهد آورد و برای امروز می تواند هدفهای ۱۵۴٫۵۵ و ۱۵۴٫۷۳ و حتی بالاتر را پیش بینی کرد. کف امروز قیمت در حدود ۱۵۳٫۵۰ الی ۱۵۳٫۰۰ تشکیل شده اند  و شکسته شدن سطح ۱۵۴٫۷۳ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از نزول ۱۳ مه به ۶ ژوئن) می تواند راه را برای تقویت بیشتر تا منطقه ۱۵۶ هموار کند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپنین ژاپن

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – ین ژاپن

پوندین

GbpUsd :

دیروز گفتیم که انتظار داریم سطح ۱٫۵۵۷۰ و ۱٫۵۵۶۰ سطح حمایتی را در مسیر حرکت نزولی این زوج ایجاد نماید. روز گذشته پس از رسیدن قیمت به این منطقه حرکت کاهشی متوقف شد و قیمت به محدوده سطوح بالای ۱٫۵۶۰۰ رسید.

امروز هر چند در ساعت ۱۳:۰۰ به وقت تهران شاخص نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی انگلیس (GDP) در سه ماهه دوم سال مورد تجدید نظر افزایشی قرار گرفت و از عدد ۰٫۶%+ به ۰٫۷%+ رشد پیدا کرد اما قیمت نتوانست بیشتر از سطح ۱٫۵۶۴۰ افزایش یابد و در حقیقت بدلیل سفارشات فروشی که در دو منطقه نزدیکی ۱٫۵۶۴۰ و ۱٫۵۶۷۰ بعدی در منطقه ۱٫۵۷۰۰ الی ۱٫۵۷۲۰ چیده شده بود فروشندگان دوباره وارد بازار شده اند و انتظار داریم که از این منطقه یعنی حدود ۱٫۵۶۴۰ الی ۱٫۵۶۷۰ دوباره شاهد برگشت و نزول قیمت پوند به سوی سطح ۱٫۵۵۷۱ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) باشیم که در نمودار زیر مشخص است.

 چنانچه قیمت بتواند به زیر سطوح حمایت ۱٫۵۵۶۰ و ۱٫۵۵۵۰ برسد حرکت نزولی مقداری شتاب بیشتری به خود می گیرد و می توان کاهش قیمت تا منطقه ۱٫۵۵۲۰ و ۱٫۵۵۰۰ را پیش بینی کرد اما باید توجه داشت که قبلا گفته ام که در سطوح پایین سفارشهای خرید در دو مرحله در سیستمهای معاملاتی بازار جهانی ارز وجود دارند اولین مرحله ۱٫۵۵۶۰ تا ۱٫۵۵۵۰ و دیگری ۱٫۵۵۲۰ تا ۱٫۵۵۰۰ و سفارشات خرید اول امروز این زوج ارز نیز در همین منطقه نزدیکی ۱٫۵۵۶۰ و ۱٫۵۵۵۰ قرار دارند و چنانچه این منطقه شکسته شود سفارشات خرید بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۵۵۲۰ الی ۱٫۵۵۰۰ مورد توجه معامله گران پوند قرار می گیرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند