تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

دوشنبه اولین روز کاری هفته بسیار آرام آغاز شد و این نشاندهنده اینست که بازار از فضای بدون خبر این روز برای هضم آمار بسیار ضعیف روز جمعه شاخص فروش خانه های نوساز امریکا استفاده کرده است . امروز بازارهای مالی انگلیس تعطیل خواهند بود و به علت حجم کم نقدینگی بازار انتظار داریم که زوج یورو – دلار در محدوده خنثی بین منطقه ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۳۵۰ در نوسان باشد اما هدف همچنان کاهش قیمت به سوی سطح ۱٫۳۲۷۹ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) می باشد که در نمودار زیر دیده می شود.

امروز بازار به شدت آرام است و شاهد تحرک چندانی نخواهیم بود. رفتار یورو در برابر دلار در وضعیتی خنثی قرار دارد و بازار فاقد جهت خاصی است . احتمالا قیمت یورو تا بعد از ظهر امروز که بازارهای آمریکا باز می شوند و شاخص سفارشات کالاهای بادوام این کشور اعلام می شود بین همین منطقه ۱٫۳۳۵۰ و ۱٫۳۴۰۰ در نوسان خواهد بود و بعید است از منطقه ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۳۰ بالاتر برود و حتی ممکن است با توجه به فروشنده بودن آسیایی ها در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۳۰ کمی شاهد کاهش به سوی منطقه ۱٫۳۳۵۰ هم باشیم.

در صورتی که این سناریوی نزولی به زیر سطوح حمایت ۱٫۳۳۵۰ ، ۱٫۳۳۴۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) و ۱٫۳۳۳۰ به وقوع بپیوندد راه یورو برای کاهش و رسیدن به سطح ۱٫۳۲۷۹ در روزهای آینده هموار خواهد شد . فعلا برای امروز برخی از سفارشات فروش یورو در حدود نزدیکی منطقه ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۱۰ الی ۱٫۳۴۳۰ با حد سود در اطراف منطقه ۱٫۳۳۶۰ و ۱٫۳۳۵۵ استاپ بالای ۱٫۳۴۶۰ چیده شده اند که باید به این سفارشات توجه داشت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

دوباره قیمت این زوج ارز به زیر سطح ۹۸٫۵۰ رسید و برای امروز کمی از سفارشهای خرید در نزدیکی سطح ۹۸٫۴۰ انجام شده منتها خبرهایی که به گوش می رسد ظاهرا سفارشهای خرید به ترتیب در منطقه ۹۸٫۲۰  و ۹۸٫۱۵ الی ۹۸٫۰۰ (اطراف خط تنکان روزانه) و ۹۷٫۹۵ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) قرار دارند. باید دید آیا خریداران جدید در نزدیکی ۹۸٫۳۰ می توانند قیمت را دوباره به نرخهای بالای ۹۸٫۷۵ و ۹۸٫۸۵ برسانند؟

 هفته گذشته پس از آنکه زوج دلار آمریکا – ین ژاپن به بالاترین نرخ خود از ۵ اوت در سطح ۹۹٫۱۵ رسید مقداری عقب نشینی کرد و در حال حاضر قیمت در دامنه خنثی بین سطوح ۹۸٫۲۰ و ۹۸٫۸۵ در حرکت خنثی قرار دارد.

در پیامکهای ارسالی امروز همانطور که گفته شد، سفارشهای زیادی در نزدیکی ۹۸٫۴۰ و ۹۸٫۲۰ قرار دارند که دقیقا قیمت وقیتکه به این سطح نزدیک شد، خریدها صورت گرفتند . به باور ما در آینده نزدیک و در طی روزهای آتی امتداد حرکت افزایشی قیمت را به سوی سطح ۹۹٫۳۵ (بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۰۱٫۵۴ به ۹۵٫۸۱ ) هدایت خواهد کرد که این هدف در نمودار زیر به وضوح نمایش داده شده است.

همچنین در چارت پایین می بینیم که تثبیت قیمت بالای سطح ۹۸٫۴۳ ( خط کیجون سن) به منزله ی شروع یک حرکت افزایشی دیگر به بالای ابر باریک ایچیموکو یعنی محدوده بالای ۹۸٫۷۵ – ۹۸٫۷۶ می باشد. بنابراین در ادامه مسیر صعودی ، ادامه این حرکت تا نرخهای بالای ۹۸٫۶۷ (سطح فیبوناچی ۵۰ درصدی) می تواند راه را برای صعود قیمت تا نرخهای ۹۹٫۰۰ و ۹۹٫۱۵ الی ۹۹٫۳۵ هموار سازد.

لازم به ذکر است که امروز شاخص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر می شود و چنانچه کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شود می تواند باعث برگشت کوتاه قیمت این زوج ارز به نزدیکی سطوح حمایت ۹۸٫۲۰ و ۹۸٫۱۵ الی ۹۸٫۰۰ گردد که این منطقه حمایت و ساپورت مهم و کلیدی قیمت محسوب می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

روز جمعه دقیقا پس از اعلام گزارش تجدید نظر تولیدات ناخالص داخلی انگلیس (GDP) پوند تا حدود سطح ۱٫۵۶۴۰ بالا رفت و این عدد تبدیل شد به سقف قیمت که همین انتظار را هم داشتم و سفارشات فروش فعال شدند و قیمت مجدد به زیر سطح ۱٫۵۶۰۰ ریزش کرد.

همانطور که در نمودار زیر می بینیم در راستای شروع روند کاهشی، این زوج ارز توانسته است که براحتی در زیر سطح ۱٫۵۵۹۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) بسته شود و به باور ما این کندل روزانه در زیر سطح ۱٫۵۵۹۰ می تواند راه را برای حرکت نزولی پوند تا ۱٫۵۵۳۸ ( پایین ترین سطح روز جمعه ) و ۱٫۵۵۱۶ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) و بعد از آن سطح ۱٫۵۵۰۴ ( پایین ترین سطح ۱۵ اوت) هموار کند.

در صورت شروع حرکت صعودی، تنها بازگشت قیمت به بالای نرخ ۱٫۵۶۴۰ می تواند موجب صعود پوند تا سطح ۱٫۵۶۷۰ گردد و در صورت شکسته شدن سطح ۱٫۵۶۷۰ هدف بعدی رسیدن به نرخ ۱٫۵۷۰۰ و ۱٫۵۷۲۰خواهد بود.

لازم به ذکر است که امروز بازارهای انگلیس به مناسبت روز بانک تعطیل هستند و انتظار می رود حجم معاملات در روز دوشنبه پایین باشد . فردا نیز خبر مهمی از اقتصاد انگلیس نداریم و فقط روز چهارشنبه سخنرانی کارنی ریس بانک مرکزی انگلیس در رابطه با سیاست های پولی مهمترین خبر پوند می باشد .

در هر صورت برای امروز در حرکت نزولی، تثبیت و تایید قیمت در زیر نرخ ۱٫۵۵۳۸ می تواند راه را برای شروع یک نزولی تا نزدیکی سطوح ۱٫۵۵۱۵ و ۱٫۵۵۱۰ الی ۱٫۵۵۰۰ هموار کند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند